Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Glamour website
Opdrachtgever:
G+J Uitgevers
Bureau:
Sisteract & OOiP
Datum eerste publicatie:
02/09/2010
url:
http://www.glamour.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Marianne van Leeuwen, Bonny Wegerif- van de Kerkhof
Art Direction / Design:
Bonny Wegerif- van de Kerkhof
Copy / Redactie:
team Glamour
Interaction Design:
Yvonne de Mey van Streefkerk
Technische realisatie:
Caspar van Doorn, Dimitri van Oijen, Roelf Otten, Susan Lau, Team Manila
Account:
Sicco Wegerif, Caspar van Doorn
Verantwoordelijk bij klant:
Titika Papaikonomou


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Glamour.nl is de site van het succesvolle fashion magazine Glamour. Het blad wordt gemaakt voor lezeressen van gemiddeld 27 jaar, een doelgroep die veel online is. Vandaar dat Glamour ook online de juiste inspiratie wil bieden. 
Fashion is het belangrijkste thema voor Glamour lezeressen – en op dat gebied is online al heel wat gaande. Met haar nieuwe website haakt Glamour in op bestaande trends op internet en social media.
Onder het motto ‘Celebrate fashion together’ vraagt het nieuwe Glamour.nl gebruikers om zelf bij te dragen aan de website door het uploaden van eigen streetstyle pics. Uniek aan het nieuwe concept is dat bezoekers de foto’s kunnen taggen, om er zo via elkaar’s commentaren achter te komen waar ze hun favoriete items kunnen kopen.
De site biedt een inspirerende mix van fashion, beauty en lifestyle nieuws van redactie en gebruikers. Daarnaast kan online geshopt worden in een ‘gewone’ shop en in de speciale ‘Detox store’ waarin lezeressen hun oude kledingstukken aan elkaar kunnen verkopen. 
Voor adverteerders zijn speciale pagina’s opgezet die precies passen in de website. Bezoekers kunnen zelfs reageren op de advertenties en doen dat ook vaak.
Voor/over product of dienst
Glamour is het best verkochte fashion maandblad in Nederland. Dit jaar werd Glamour uitgeroepen tot Tijdschrift van het Jaar.
 
De meeste Glamour lezeressen zijn tussen 18 en 34 jaar oud. De Glamour vrouw is trendy en ziet Glamour als de nummer 1 bron informatie over fashion, beauty en lifestyle.