Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Stuntbrein
Opdrachtgever:
Universiteit Gent
Bureau:
Saatchi & Saatchi Brussels
Datum eerste publicatie:
25/02/2010
url:
http://award.saatchi.be/stuntbrein/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Stijn Klaver, Lennert Vedts
Art Direction / Design:
Stijn klaver, Lennert Vedts
Copy / Redactie:
Jan Teulingkx, Raf De Smet
Interaction Design:
Marlies Deforche (Saatchi & Saatchi Brussels)
Technische realisatie:
Design is Dead
Account:
Nicolas Pignatelli
Verantwoordelijk bij klant:
Isabel Paeme


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Universiteit Gent's credo is al jarenlang "Durf Denken". Studenten aan de Universiteit Gent worden aangezet tot kritisch denken. Tijdens deze campagne zetten we het "Durf Denken" om in werkelijkheid door studenten echte breinbrekers te geven.

Deze breinbrekers bestonden uit 4 fysieke denkmachines opgesteld in de straten van Gent die ook via de website konden worden bekeken en opgelost. De verpersoonlijking van deze campagne was Stuntbrein die deze breinbrekers had bedacht.Hij wisselde tips uit via social media, gaf opmerkingen en ging online rechtstreeks de dialoog aan met de doelgroep.

Om de 2 dagen werd een challenge gelanceerd, diegene die het snelst de oplossing vond verdiende een plaatsje in de finale op de radiozender Studio Brussel.

De finale werd gespeeld tijdens het programma 'Sound of Sam' waar de gelukkige winnaar naar huis mocht gaan met 1 jaar gratis studeren aan de Universiteit Gent. Inclusief boeken, kot, gsm, laptop en fiets.
Voor/over product of dienst
Universiteit Gent
Doelgroep(en)
Nieuwe en huidige studenten van de universiteit. 
Maar ook ouders en personeelsleden maken onderdeel uit van de doelgroep.