Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Viva op iPad. Een wereldwijd succes.
Opdrachtgever:
Sanoma Uitgevers
Datum eerste publicatie:
01/01/1970
url:
http://itunes.apple.com/nl/app/viva-hd/id404151756
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Sanoma Uitgevers
Art Direction / Design:
Viva Redactie
Copy / Redactie:
Viva Redactie
Interaction Design:
Unitid/Sanoma Media
Technische realisatie:
Woodwing & Peperzaken


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Zeg Viva en je zegt meteen ook Viva.nl. De grootste vrouwencommunity van Nederland met maandelijks 1,16 miljoen unieke bezoekers.* Viva-fans zijn diga-fans. En dus dachten ze bij Sanoma, na de geslaagde lancering van de AutoWeek iPad app: en nu meteen ook Viva! Zo geschiedde. En inmiddels heeft de Viva iPad app al haar eerste grote succes binnen: een eervolle nummer 3 positie in de lijst van beste media-apps wereldwijd!
 
*Bron: STIR (jan 2011)
Voor/over product of dienst
De Viva iPad app is veel meer dan een magazine op tablet. Viva gebruikt alle technieken om er een echt interactief platform van te maken. Met sharebuttons kun je artikelen delen en de twitterfeeds van de columnisten maken het actueel. Het is een uiterst innovatief product, gemaakt op een traditionele printredactie. En elke uitgave gaat weer een stap verder.
Wat biedt de app meer dan het magazine? Veel. Voorbeeld: waar een woonreportage in blad zes beelden biedt, heeft Viva op de mobile device 24 beelden, plús een panoramafoto waarin je bijna letterlijk door het huis wandelt. Mode kun je mixen & matchen op de modellen. En de humor van Viva zit in vele geestige filmpjes en gekke verrijkingen. Het exen-memory. De Ben Saunders-aankleedpop. De cavia’s met haarproblemen. En ook iedere cover is interactief. Bovendien heeft het designteam alle iconen & knoppen onder handen: alles is volledig customized in de Viva-huisstijl.
Doelgroep(en)
Vrouwen 25- 34 jaar