Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Weekmenu Het Ideale Crossmediale Recept - effectief voor consument en adverteerder
Opdrachtgever:
Sanoma Uitgevers
Datum eerste publicatie:
01/01/2010
url:
http://www.weekmenu.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Sanoma Uitgevers
Art Direction / Design:
Sanoma Digital
Copy / Redactie:
Makes Sense & Studio Philipi
Interaction Design:
Sanoma Digital
Technische realisatie:
Sanoma Digital
Account:
Sanoma Uitgevers
Verantwoordelijk bij klant:
Willemijn Boshouwers (B2B Marketeer Food Sanoma Uitgevers) & Valerie Hartman (Projectmanager Sales Weekmenu)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Hoe vang je twee vliegen in één crossmediale klap?
1. Nederland heeft behoefte aan culinaire inspiratie om gevarieerd te kunnen eten: maar liefst 48% van de Nederlanders vindt het lastig om steeds weer te bedenken wat men op tafel moet zetten.* 
2. De B2B-markt heeft behoefte aan een goed platform waarop zij haar (nieuwe) producten onder de aandacht kan brengen bij de consument.
Vanuit deze twee behoeftes is het multimediale Weekmenu ontstaan.
Het Weekmenu levert de kookinspiratie, iedere week opnieuw, waar de consument naar zoekt. Via online, print en mobiel krijg je op een laagdrempelige manier wekelijks vijf verschillende en makkelijke recepten voorgeschoteld. Samengesteld door een professionele kok. Toegevoegde ingrediënten als QR-codes, e-mail en social media maken het concept nog toegankelijker en geven een groot bereik. Een mooie combinatie online en offline.
Geïnspireerd door het Weekmenu gaan consumenten met een boodschappenlijstje (papier of op mobiel) naar de winkel. De vermelde producten bieden variatie en gaan in de boodschappentas mee naar huis. Interessant dus voor consument en food-adverteerders.
*(Bron: Het Fijne van Vrouwen, uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Sanoma Uitgevers.)
Voor/over product of dienst
Het Weekmenu is ontwikkeld door Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital (zonder tussenkomst van mobiel agencies) als unieke salespropositie voor food?adverteerders. De unieke mix tussen redactie en commercie biedt de consument wekelijks culinaire inspiratie en food-adverteerders een crossmediale propositie waarbinnen zij hun (nieuwe) product kunnen laten zien. Via verschillende mediatypen en inzet van gevestigde merken als Libelle, Margriet en Vrouwonline.nl wordt snel een breed en groot bereik opgebouwd.
De receptuur van het Weekmenu wordt samengesteld door een professionele kok (Janneke Philipi) die daarbij goed let op een juiste balans. Ze levert elke week vijf snelle, gezonde en lekkere recepten voor doordeweekse dagen.
Doelgroep(en)
Consument: alle volwassenen, mannen en vrouwen in Nederland, in de leeftijd 25-65 jaar die op zoek zijn naar culinaire inspiratie:

vrouwen vanaf 30 jaar, maar ook meelezende mannen (25%), via Libelle/Margriet
man/vrouw 18-55 jaar én tweepersoonshuishoudens via iPhone app
vrouwen (65%) en mannen (35%), gemiddeld 35 jaar, hoogopgeleid via Vrouwonline.nl

Adverteerder: food-adverteerders in Nederland