Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
HEMA Bonkies online
Opdrachtgever:
HEMA
Bureau:
GuiltyPeople / CCCP
Datum eerste publicatie:
03/05/2010
url:
http://www.hema.nl/bonkies
Categorie:
Game
Online Campagne
Website

Credits

Art Direction / Design:
Marc Luijkx (GuiltyPeople), Jan-Willem de Man (CCCP)
Copy / Redactie:
Leontine Denisse (HEMA), Wenneke Chillon-Hund (HEMA)
Interaction Design:
Marc Luijkx (GuiltyPeople)
Technische realisatie:
Bogdan Firicel (GuiltyPeople), Robbert Klein (GuiltyPeople)
Account:
Henry Klerks (GuiltyPeople), Saskia Geesink (CCCP)
Verantwoordelijk bij klant:
Leontine Denisse, Wenneke Chillon-Hund


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
HEMA vroeg ons een online doorvertaling te maken voor de Bonkies spaaractie. De uitdaging was om een online omgeving te creeren waar kinderen, nadat ze buiten met hun Bonkies hebben gespeeld, op een creatieve manier door konden spelen. Hierbij rekening houdend met het spanningsveld tussen het enerzijds promoten van buitenspelen en het anderzijds faciliteren van online spelen. 

We bouwden een site die meer was dan alleen een website rondom de spaaractie. We voegden een extra dimensie toe aan de actie. Belangrijk onderdeel van hemabonkies.nl was de Bonkiebaan. Een online knikkerbaan die kinderen zelf konden bouwen en hen zo aanspoorde om hun creativiteit te gebruiken. Maar dat was niet alles. Naast de Bonkiebaan kon je op de site natuurlijk ook alles te weten komen over de Bonkies en hun karakters, je kon er kleurplaten downloaden en Bonkiespullen kopen. Ook kon je op hyves jezelf tot Bonkie omtoveren.
Voor/over product of dienst
De bonkies zijn 15 verschillende poppetjes. Ze bestaan uit een rubberen lichaampje met een verwisselbare knikker als hoofd. Juist om deze knikkers draaide het. Door een ouderwets spel in een nieuw jasje te steken wilde HEMA kinderen weer laten buitenspelen. Je kreeg een gratis Bonkie bij besteding van € 5,- in een HEMA filiaal.
Doelgroep(en)
Kinderen tussen 6-10 jaar


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
HEMA vroeg ons een online doorvertaling te maken voor de Bonkies spaaractie. De uitdaging was om een online omgeving te creeren waar kinderen, nadat ze buiten met hun Bonkies hebben gespeeld, op een creatieve manier door konden spelen. Hierbij rekening houdend met het spanningsveld tussen het enerzijds promoten van buitenspelen en het anderzijds faciliteren van online spelen. 

We bouwden een site die meer was dan alleen een website rondom de spaaractie. We voegden een extra dimensie toe aan de actie. Belangrijk onderdeel van hemabonkies.nl was de Bonkiebaan. Een online knikkerbaan die kinderen zelf konden bouwen en hen zo aanspoorde om hun creativiteit te gebruiken. Maar dat was niet alles. Naast de Bonkiebaan kon je op de site natuurlijk ook alles te weten komen over de Bonkies en hun karakters, je kon er kleurplaten downloaden en Bonkiespullen kopen. Ook kon je op hyves jezelf tot Bonkie omtoveren.
Voor/over product of dienst
De bonkies zijn 15 verschillende poppetjes. Ze bestaan uit een rubberen lichaampje met een verwisselbare knikker als hoofd. Juist om deze knikkers draaide het. Door een ouderwets spel in een nieuw jasje te steken wilde HEMA kinderen weer laten buitenspelen. Je kreeg een gratis Bonkie bij besteding van € 5,- in een HEMA filiaal.
Doelgroep(en)
Kinderen tussen 6-10 jaar


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
HEMA vroeg ons een online doorvertaling te maken voor de Bonkies spaaractie. De uitdaging was om een online omgeving te creeren waar kinderen, nadat ze buiten met hun Bonkies hebben gespeeld, op een creatieve manier door konden spelen. Hierbij rekening houdend met het spanningsveld tussen het enerzijds promoten van buitenspelen en het anderzijds faciliteren van online spelen. 

We bouwden een site die meer was dan alleen een website rondom de spaaractie. We voegden een extra dimensie toe aan de actie. Belangrijk onderdeel van hemabonkies.nl was de Bonkiebaan. Een online knikkerbaan die kinderen zelf konden bouwen en hen zo aanspoorde om hun creativiteit te gebruiken. Maar dat was niet alles. Naast de Bonkiebaan kon je op de site natuurlijk ook alles te weten komen over de Bonkies en hun karakters, je kon er kleurplaten downloaden en Bonkiespullen kopen. Ook kon je op hyves jezelf tot Bonkie omtoveren.
Voor/over product of dienst
De bonkies zijn 15 verschillende poppetjes. Ze bestaan uit een rubberen lichaampje met een verwisselbare knikker als hoofd. Juist om deze knikkers draaide het. Door een ouderwets spel in een nieuw jasje te steken wilde HEMA kinderen weer laten buitenspelen. Je kreeg een gratis Bonkie bij besteding van € 5,- in een HEMA filiaal.
Doelgroep(en)
Kinderen tussen 6-10 jaar