Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Zegwatjewil.be
Opdrachtgever:
Open VLD
Bureau:
Saatchi & Saatchi Brussels
Datum eerste publicatie:
28/05/2010
url:
http://award.saatchi.be/openvld/doodle/
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet

Credits

Concept:
Jan Teulingkx
Art Direction / Design:
Stijn Klaver, Lennert Vedts
Copy / Redactie:
Jan Teulingkx
Interaction Design:
Marlies Deforche (Saatchi & Saatchi Brussels)
Technische realisatie:
Nascom
Account:
Karen Smessaert
Verantwoordelijk bij klant:
Alexander DeCroo


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De Vlaamse liberaalse partij Open Vld vroeg ons in de aanloop naar de verkiezingen van 2010 om een campagne te ontwikkelen waarin hun open, transparante en eerlijke politiek goed naar voren kwam.
Om deze kwaliteiten echt te bewijzen wilden we verder gaan als de gebruikelijke politieke communicatie.
‘U mag zeggen over Open Vld wat u wil’ was de boodschap in een advertentie in de tijdschriften P Magazine en Humo. Op www.zegwatjewil.be (nu op http://award.saatchi.be/openvld/doodle/) ontwikkelden we een doodle tool waarmee mensen op de site hun ongezouten mening konden schrijven over het portret van Open Vld voorzitter Alexander De Croo. Direct na publicatie stroomden de reacties binnen. Na enkele dagen maakten we een selectie van de inzendingen; zowel positieve als uitgesproken negatieve reacties, en plaatsten deze in een tweede advertentie in dezelfde twee tijdschriften. De zin uit de eerste advertentie werd aangevuld met ‘we houden wel ons woord’.
De advertentie was een zeer gedurfde zet voor een politieke partij. De reacties waren dan ook unaniem zeer positief.
Voor/over product of dienst
Open Vld, Vlaamse politieke partij
Doelgroep(en)
Alle kiesgerechtigde Belgen (Vlamingen)


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De Vlaamse liberaalse partij Open Vld vroeg ons in de aanloop naar de verkiezingen van 2010 om een campagne te ontwikkelen waarin hun open, transparante en eerlijke politiek goed naar voren kwam.
Om deze kwaliteiten echt te bewijzen wilden we verder gaan als de gebruikelijke politieke communicatie.
‘U mag zeggen over Open Vld wat u wil’ was de boodschap in een advertentie in de tijdschriften P Magazine en Humo. Op www.zegwatjewil.be (nu op http://award.saatchi.be/openvld/doodle/) ontwikkelden we een doodle tool waarmee mensen op de site hun ongezouten mening konden schrijven over het portret van Open Vld voorzitter Alexander De Croo. Direct na publicatie stroomden de reacties binnen. Na enkele dagen maakten we een selectie van de inzendingen; zowel positieve als uitgesproken negatieve reacties, en plaatsten deze in een tweede advertentie in dezelfde twee tijdschriften. De zin uit de eerste advertentie werd aangevuld met ‘we houden wel ons woord’.
De advertentie was een zeer gedurfde zet voor een politieke partij. De reacties waren dan ook unaniem zeer positief.
Voor/over product of dienst
Open Vld, Vlaamse politieke partij
Doelgroep(en)
Alle kiesgerechtigde Belgen (Vlamingen)