Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Het kappersvak. Je hebt het in de vingers.
Opdrachtgever:
Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie
Bureau:
Studenten: Bram Bruisten, Bram van de Kroon & Roy van de Meulengraaf
Datum eerste publicatie:
07/11/2012
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Bram Bruisten, Bram van de Kroon & Roy van de Meulengraaf
Art Direction / Design:
Bram Bruisten, Bram van de Kroon & Roy van de Meulengraaf
Copy / Redactie:
Bram Bruisten, Bram van de Kroon & Roy van de Meulengraaf


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
We komen er allemaal wel eens. Voor het bijknippen van de puntjes, een nette scheerbeurt of een complete make‐over. Juist, de kapper. En wanneer we dan binnenlopen in onze trouwe kapsalon, komt er stiekem meer 'kapper' in ons los dan we denken. Allereerst onderzoek. Kapsels google-en, modellenboekjes doorneuzen, de kapsalon screenen. We spelen voor regisseur.

Tot in de puntjes begeleiden we onze gloednieuwe look. Behalve het knippen, stijlen en de hele rompslomp spelen we al snel voor kapper. Het kappersinstinct groeit in ons.

We weten vaak heel goed wat we met onze haardos willen. Alleen die laatste slag maken, de echte ambacht. Dat ontbreekt nog. Maar daar komt verandering in.
Voor/over product of dienst
Hoe geweldig is het om de looks van bekenden te veranderen naar een shiny nieuw kapsel. Je weet immers als geen ander welk kapsel een 'go' of 'no go' heeft. En daarom ga jij aan de slag met het kappersvak.

Met de Kapper-app ga je alles stijlen wat los en vast zit. Vrienden, familie, iedereen komt aan de beurt. Maar dat niet alleen. Vijf van jouw favoriete idolen bieden zich ook aan. Tess Milne, Willie Wartaal, Geralinde Kempen, Ruud Feltkamp en Britt Dekker.

Jij mag deze BN'ers via de app een nieuw kapsel aanmeten. En het mooie is, dat het kapsel met de meeste 'likes' ook echt wordt uitgevoerd. Krijg je de meeste likes, dan mag jij de make-over tot in de puntjes begeleiden. En dit alles wordt natuurlijk live aan het publiek getoond.

Kunnen al je vriendinnen ook even watertanden. Daarnaast krijg je samen met de andere vier winnaars een complete kappersopleiding. Zo kan jij onbezorgd starten met je carrière als kapper.
Doelgroep(en)
De doelgroep, meiden van 13 tot 18 jaar, zijn echte trendwatchers. Uiterlijk staat voorop en de telefoon is vaker spiegel dan telefoon. Deze digital natives zijn altijd en overal bereikbaar en daar wordt dan ook gretig gebruik van gemaakt. Elk kleinigheidje wordt gedeeld met vriendinnen.
Een like of comment is dan gewenst. Behalve een actief sociaal leventje zijn talentshows, en make-over shows een geliefde bezigheid.