Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
BLINK
Opdrachtgever:
WDKA
Datum eerste publicatie:
03/10/2013
url:
http://desmondvincent.nu
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Desmond & Vincenti
Art Direction / Design:
Desmond & Vincenti
Copy / Redactie:
Desmond & Vincenti
Interaction Design:
Desmond & Vincenti


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Briefing: bedenk een campagne om kinderen van hun angst in het donker af te helpen*.

Door research kwamen we er achter dat een traditionele reclamecampagne niet de beste oplossing zou zijn. Angst overwinnen kost tijd, reclameprikkels duren te kort om structureel invloed te hebben. Dus besloten we het anders aan te pakken en te beginnen bij het gedrag van kinderen. En een creatief idee te ontwikkelen waarbij kinderen dingen moesten doen om van hun angst af te komen. Vooral omdat we weten dat kinderen al doende het meeste leren.

Hier kwam een productidee uit voort dat we BLINK noemden. BLINK is een combinatie van een lichtgevende knuffel en een serie lichtgevoelige prentenboekjes. In het donker kunnen verhalen worden onthuld uit het prentenboek door het licht van Blink. Zo helpt BLINK kinderen ervaren en realiseren dat het donker niet eng is, maar leuk kan zijn. Dit bijzondere product kunnen we vervolgens in het spotlicht zetten met een campagne.

* Vrije opdracht
Voor/over product of dienst
Blink is een knuffellamp met een serie aan lichtgevoelige prentenboeken. D.m.v. Uv-licht, die in de knuffel zit, worden verhalen in het boek onthuld. Door interactie tussen knuffel en boek zullen de verhalen volledig tot leven komen. Blink is een echte held die met behulp van het kind monsters en gevaren uit het boek kan laten verdwijnen. Daardoor hoeft een kind nooit meer bang te zijn in het donker, want hij heeft BLINK.
Doelgroep(en)
De doelgroep is tweeledig. Allereerst de ouders die hun kinderen willen afhelpen van hun angst in het donker en ten tweede de kinderen zelf die Blink willen hebben als hun held in het donker. Onze primaire taak was om ouders te overtuigen dat Blink een verrijking is voor kind en ouder.