Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
de groeten!
Datum eerste publicatie:
01/03/2013
url:
http://www.de-groeten.nl
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Sylvia Hoogenbosch
Art Direction / Design:
Sylvia Hoogenbosch
Copy / Redactie:
Sylvia Hoogenbosch
Technische realisatie:
Sylvia Hoogenbosch
Account:
Sylvia Hoogenbosch


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Het versturen van kaarten gebeurt al decennia lang. Echter is door de digitalisering een verschuiving ontstaan van analoog iemand een 'attentie' sturen naar het digitaal iemand feliciteren of bedanken via een berichtje op Facebook, WhatsApp of per e-mail.

Ondanks dat worden er heus nog steeds kaarten verstuurd, maar het is niet enorm hip meer natuurlijk. Wel is het een blijk van moeite en daardoor extra attent anno 2013.

Ik heb nog een kartonnen doos vol met prachtige kaarten staan (nee, geen suffe duffe ansichtkaarten, echt mooie) waar ik graag vanaf wil. Maar hoe kan een simpele kaart weer hip worden gemaakt? Hoe zorg ik ervoor dat mijn kaarten zich onderscheiden van die in andere online kaartenwinkels? Hoe kan een platte, geschreven boodschap zich aansluiten bij de digitale wereld waar we in leven? En de oplossing schoot me ineens te binnen: Augmented reality. De geschreven boodschap in een kaart is te koppelen aan een interactieve boodschap.
Voor/over product of dienst
Via een webshop kan men kaarten versturen waarbij aan de geschreven boodschap een digitale boodschap wordt gekoppeld.
Doelgroep(en)
De vormgeving en manier van communiceren is gericht op meiden en vrouwen tussen de zestien en dertig jaar. Deze groep vindt het leuk om zo nu en dan moeite voor iemand te doen. Ze behoren tot de groep early majority, zijn dus hedendaags en hip en trendy.