Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Interactive magazine
Opdrachtgever:
Avans Hogeschool
Bureau:
Noctua Studios
Datum eerste publicatie:
02/03/2014
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Noctua Studios
Art Direction / Design:
Rheza Simanjuntak & Bob van Aubel
Copy / Redactie:
Avans Hogeschool & Noctua Studios
Interaction Design:
Noctua Studios
Technische realisatie:
Noctua Studios
Account:
Noctua Studios
Verantwoordelijk bij klant:
Rheza Simanjuntak & Bob van Aubel
Overigen:
Fotografie: Tom Doms


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Begin Mei 2012 kwam Avans Hogeschool met het idee om de nieuwe onderwijsvisie te presenteren als een PDF waarbij men op dingen kon klikken zodat er een filmpje kon afspelen of dergelijke.

Toen wij dit hoorden dachten we gelijk, dit kan beter. Wij stelden voor om een interactief magazine te maken voor iPad. Dit idee, met het benodigde budget, hebben we gepitched aan Avans Hogeschool en die waren direct verkocht.

Wij hebben vervolgens de gehele onderwijsvisie ontleed en opgedeeld in verschillende concepten voor beeldmateriaal, interactie etcetera.

Vervolgens hebben we de benodigde vaardigheden geleerd voor dit nieuwe medium en de release demonstratie bij Apple Inc. gevolgd om de magazine te kunnen realiseren.

Uiteindelijk hebben we alle concepten gerealiseerd in samenwerking met andere ondernemende studenten en verwerkt in het magazine.

De eerste editie van de magazine staat geplant voor de tweede week van Februari.
Voor/over product of dienst
Een interactief magazine op de iPad is een unieke beleving van lezen. Het is een samenhang tussen print design, HTML5, motion graphics en nog veel meer.

Men kan reageren op content en sharen via social media. Zo komt de inhoud van de magazine tot leven en is het niet zo plat als een print magazine.

Interactive magazines zijn splinter nieuw en staan in hun baby schoenen. Tot heden brachten grote magazine bedrijven enkel een gedigitaliseerde versie uit van hun magazines. Wat weinig toevoegende waarde gaf aan de beleving.

Nu komen er steeds meer creative agency's uit met schitterende interactive magazines geoptimaliseerd voor het medium.

Één van de bekentste is Wired magazine: http://www.youtube.com/watch?v=zBIitccr7bw

Voor Avans Hogeschool koppelen wij de magazine aan een website zodat men kan reageren op alle content en er online discussies kunnen plaat
Doelgroep(en)
De doelgroep zijn alle medewerkers en belanghebbende van Avans Hogeschool.

Primair: Docenten & medewerkers

Secundair: Studenten