Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
StarWatch
Opdrachtgever:
Willem de Kooning Academie
url:
https://vimeo.com/58011145
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
IceWatch introduceert de StarWatch. Met deze limited edition van Ice Watch horloges weet je altijd waar je het beste sterren kunt zien in de stad.
Art Direction / Design:
Maithe van Luijk en Valerie Perridon
Copy / Redactie:
Maithe van Luijk en Valerie Perridon
Interaction Design:
Maithe van Luijk en Valerie Perridon
Technische realisatie:
Maithe van Luijk en Valerie Perridon


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Een romantisch afspraakje; dinertje bij kaarslicht, een zwijmel film in de bioscoop en daarna een wandeling onder een prachtige sterrenhemel. Echter, vaak kun je de sterren niet zien! Stadslichten en straatlantaarns blokkeren het licht van dit romantische uitzicht. Met gegevens als het weer, locatie van straatlantaarns en de locatie van kantoorgebouwen, introduceert Ice Watch horloges een nieuw limited edition: de StarWatch. Met dit horloge weet je altijd waar en wanneer je het beste sterren kunt kijken.
Voor/over product of dienst
De StarWatch werkt via GPS. Door de locaties van straatlantaarns en kantoorgebouwen in kaart te brengen, zijn gebieden die erg veel licht uitstralen aan te geven. In combinatie met het plaatselijke weer kunnen gebieden worden aangegeven waar je het beste sterrenzicht hebt. Het horloge bevat een wijzerplaat met sterren in het midden, die opgloeien wanneer het avond is. De sterren aan de buitenkant van de wijzerplaat wijzen je de weg naar een geschikte locatie om sterren te zien. Aangezien Ice Watch veel limited editions op de markt zet en zij zich vooral richten op jongeren, past de StarWatch goed bij dit merk.
Doelgroep(en)
De doelgroep is: jongeren tussen de 16-25 jaar. De doelgroep van Ice Watch.