Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vidora Kussens
Opdrachtgever:
Vidora
Bureau:
Hogeschool van Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/04/2014
url:
http://www.vidorakussens.nl/
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Gino Halfhide en Yvar Halfhide
Account:
Gino Halfhide en Yvar Halfhide


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Vidora is een webwinkel initiatief waar webwinkels en retailers (hierna aanbieders genoemd) die meer willen verkopen zich bij kunnen aansluiten. Vidora specialiseert zich in online marketing en brengt in elke webwinkel een aparte productgroep onder. Aanbieders die zich bij Vidora hebben aangesloten kunnen hun assortiment aanbieden in de Vidora webwinkel. Vidora selecteert alleen aanbieders die een eigen voorraad aan producten bijhouden. Er wordt voor elke sub-productgroep (b.v. kussens -> hoofdkussens) een aparte leverancier gezocht voor een maximaal assortiment.

De bestelling en betaling komt binnen in de Vidora webwinkel. Over alle verkopen wordt een marge ingehouden, de rest van het geld wordt uitbetaald aan de aanbieders. Omdat Vidora zich niet over het assortiment hoeft te ontfermen is het mogelijk om continue bezig te zijn met het hoger scoren in de zoekmachines. Door deze strategie zal Vidora kunnen uitgroeien tot de grootste webwinkel binnen een aantal productgroepen.
Voor/over product of dienst
Vidora levert bestellingen aan aanbieders van producten die meer willen verkopen. Vidora specialiseert zich in online marketing, interaction design en usability. Dat betekend dat wij weten hoe wij een groot aantal bezoekers naar de site kunnen trekken en hoe wij deze bezoekers naar klanten kunnen converteren. Over elke bestelling die bij ons binnen kort verdienen wij een marge.
Doelgroep(en)
Webwinkels en Retailers
Online klanten