Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Whiskas Experience
Opdrachtgever:
Whiskas, Buro302
Bureau:
Hogeschool Arnhem en Nijmegen
url:
http://buro302.nl/
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Kim de Boer, Marjolein Regterschot
Art Direction / Design:
Raymiron Torregrosa, Patrick Hol, Stathis Tseflidis, Romy Gunther
Interaction Design:
Kim de Boer, Marjolein Regterschot, Aileen Pol


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Het doel van dit project was het realiseren van een uniek concept voor het merk Whiskas die online inzetbaar en deelbaar is. Dit concept zou vervolgen worden gerealiseerd in de vorm van een demo flash applicatie. De applicatie biedt een nieuw perspectief aan de gebruiker, namelijk de point of view van een huiskat. Door de ogen van de huiskat speelt de gebruiker in en met de omgeving, die op zijn acties en keuzes reageert.

Het concept speelt in op interactie van de gebruiker, zo zullen acties van de gebruiker worden onthouden zodat deze informatie de verloop van de applicatie kan aanpassen. Zo is het mogelijk om de baas te irriteren door middel van verschillende activiteiten, waaronder een afstandsbediening die van tafel kan worden gegooid. De reactie van de baas van de kat is hier afhankelijk van zijn voorgaande irritatie. Dit voorbeeld is op grote schaal toe te passen zodat iedere speelsessie een andere ervaring biedt!
Voor/over product of dienst
De applicatie heeft betrekking op het gehele assortiment aan Whiskas producten. In de applicatie zijn verschillende Whiskas producten verstopt die de gebruiker als kat kan vinden. Uiteindelijk worden de gevonden producten aan het einde van de applicatie getoond aan de gebruiker, deze kunnen vervolgens doorgestuurd worden naar een al bestaande applicatie die op de Whiskas website te vinden is, namelijk het maken van een ideaal voedingsschema voor de kat door middel van de gevonden producten.
Doelgroep(en)
Iedereen van 8 tot 88 jaar, in bezit van een huiskat en een beperkte tot gemiddelde kennis van computers.

De doelgroep is erg breed geselecteerd, mede omdat bijna iedereen wel een kat zou kunnen hebben. Deze selectie heeft ervoor gezorgd dat de applicatie makkelijk te gebruiken moet zijn, deelbaar is via social media, een vermakelijke ervaring biedt voor het grote publiek en ook nog interessante informatie kan overbrengen aan de échte kattenliefhebber.