Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Social Charging
Bureau:
Hogeschool Arnhem Nijmegen
Datum eerste publicatie:
31/01/2013
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Jille Treffers, Chris van Steenbergen, Jordi Radstake, Jeroen Fielt
Art Direction / Design:
Jille Treffers, Chris van Steenbergen, Jordi Radstake, Jeroen Fielt
Copy / Redactie:
Jille Treffers, Chris van Steenbergen, Jordi Radstake, Jeroen Fielt
Interaction Design:
Jille Treffers, Chris van Steenbergen, Jordi Radstake, Jeroen Fielt
Technische realisatie:
Jille Treffers, Chris van Steenbergen, Jordi Radstake, Jeroen Fielt
Account:
Jille Treffers, Chris van Steenbergen, Jordi Radstake, Jeroen Fielt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
In de horeca zijn 3 elementen van invloed op het succes van een zaak:
1) Het aantal klanten
2) Het aantal bestellingen van die klanten
3) De marge op de producten

Social Charging stimuleert dat klanten tafels delen, dit zorgt ervoor dat er meer klanten in de zaak passen.
Het zorgt er ook voor dat klanten vaker iets bestellen.
Doordat de horeca weet welke telefoon wat voor bestellingen doet, kan de klant een persoonlijke aanbieding worden gedaan. Op die manier kan een klant naar een hoger segment getild worden.

De klant zelf ziet Social Charging als een service; deze kan haar telefoon opladen, en krijgt korting.
Voor/over product of dienst
Draadloos laden van telefoons komt er aan. De eerste telefoons van Nokia, Samsung, HTC en Google werken al met de Qi standaard.
Social Charging speelt daar op in.

De horeca bouwt laadstations in haar meubilair, waardoor klanten telefoons draadloos kunnen opladen door het apparaat op tafel te leggen.

Doordat de telefoon op tafel wordt gelegd, wordt de social charging app geactiveerd. De klant kan daarmee een bestelling doen.
Na de bestelling gaat er een timer lopen. Gelijk met de timer loopt de korting steeds verder op. Als de maximale korting wordt bereikt, bouwt deze langzaam weer af. Op die manier heeft de horeca-ondernemer invloed op het bestelgedrag van klanten.

De maximale korting wordt groter als er meer telefoons aan dezelfde tafel laden. Op die manier worden klanten gestimuleerd om tafels te delen.

Social Charging zorgt ervoor dat meer klanten, vaker, iets bestellen. Het is gezellig en zorgt voor meer winst.
Doelgroep(en)
Horeca van een hoger segment, hippe koffiezaken, Horeca op vliegvelden, horeca waar klanten zitten te werken achter een laptop.