Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Brand Yourself - Temporary Social Media Tattoo
Opdrachtgever:
Skullcandy
Bureau:
AMFI - Specialisation: Brands & Innovation
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Martin van Teylingen
Art Direction / Design:
Martin van Teylignen
Copy / Redactie:
Martin van Teylingen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Brand Yourself is een offline social media uiting voor festival bezoekend publiek. Ons leven is online minstens zo belangrijk geworden als offline, waar we ook niet gaan of staan en wat we al wel niet doen, het wordt gedeeld op Facebook en Twitter. Op festivals is dit gegeven duidelijk zichtbaar; velen bezoekers blijven op de hoogte van wat er buiten het festival terrein speelt.

Brand Yourself heeft het middel gevonden om elkaar te leren kennen, zonder daarbij Facebook en Twitter op de mobiel te hoeven raadplegen: de Social Media gegevens worden verwerkt in een (tijdelijke) spray-on tatoeage.

Bij de rondreizende stand op het evenemententerrein kan men naar hartelust een tatoeage laten maken van de eigen sociale media, deze laten op 'sprayen' en zo naar de buitenwereld uitdragen. Deze stand zal het gehele festival seizoen op verschillende plekken te vinden zijn.
Voor/over product of dienst
De Brand Yourself tattoo is een concept voor het merk Skullcandy, een internationaal merk voor koptelefoons. Het merk kent vele internationale distributie kanalen maar heeft ook de afgelopen jaren veel concurrentie gekregen: denk hierbij bijvoorbeeld aan 'Beats by Dre'. Skullcandy heeft geen eigen winkels en verliest daarom aanzienlijk aan zichtbaarheid.

Omdat het merk bekend staat om de technische innovatie en het verwerken van het (online) sociale aspect in hun producten, is dit een uitstekende toevoeging aan het merk. Skullcandy bereikt hiermee de eigen geoogde doelgroep (= Actieve sporters/festival bezoekers) en heeft de mogelijkheid om meer zichtbaarheid te tonen en daarmee ook andere doelgroepen te bereiken (= Jongeren).
Doelgroep(en)
De doelgroep is breed en algemeen inzetbaar. De beoogde doelgroep van het Merk zijn de actieve jongeren die veel naar openbare plekken gaan, festivals en evenementen bezoeken en natuurlijk naar muziek luisteren.

De doelgroep die hiermee bereikt wordt is aanzienlijk groter. Omdat het hier om een fysieke plaats, d.m.v. een reizende 'stand', waar de tatoeage gemaakt zal worden, wordt het merk zichtbaar bij het publiek en creëert daarmee merkherkenning.

De doelgroep wordt dan festival / evenement bezoekende jongeren.