Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Equal by
Opdrachtgever:
Diesel
Bureau:
AMFI - Amsterdam Fashion Institute
url:
http://www.behance.net/gallery/AMFI-Fashion-Environment/1037129
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Martin van Teylingen
Art Direction / Design:
Martin van Teylingen
Copy / Redactie:
Martin van Teylingen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Nederland is multicultureel. Er zijn vele verschillende geloven, overtuigingen en levensstijlen. Jongeren raken gefragmenteerd. Homoseksuele jongeren vinden het vandaag de dag moeilijker dan ooit om uit de kast te komen. Onbegrip en geen waardering zijn redenen voor 'in-de-kast' homoseksuele jongeren is vaak een reden om niet uit-de-kast te komen.

Equal by Diesel steekt hier een stokje voor. Bij Equal is iedereen gelijk: Homo, hetero, transgender, biseksueel...het maakt niet uit: Iedereen is welkom.

Equal vermengt twee concepten tot een nieuw geheel: een fashion store, waarin een ieder zich kan voldoen van een nieuwe outfit en daarboven een ontmoetingsplaats / coffee cafe waar een ieder elkaar kan ontmoeten. Homo of Hetero die meer van elkaar willen weten, in een ongedwongen en gemoedelijke sfeer.

Ook kunnen homoseksuele jongeren elkaar hier ontmoeten om te praten over gemeenschappelijke onderwerpen.
Voor/over product of dienst
Voor de opdracht heb ik het ontwikkelde merk (Equal) moeten koppelen aan een bestaand Fashion merk, waarbij ik heb gekozen voor het merk Diesel. Diesel is een gedurfd merk. Het is een merk dat zich richt op jongeren en op de rebelse tiener. Het is niet bang voor wat controverse maar zet zich vaak in voor maatschappelijke problemen.

Hierdoor past Equal, die gaat over de gelijkheid van Homo's en Hetero's, perfect bij diesel.
Doelgroep(en)
De doelgroep is jongeren tussen 16 en 24 jaar, homo of hetero, biseksueel of transgender, voor een ieder die zich in een van deze categorieën kan scharen.