Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Fashion Victims
Opdrachtgever:
Greenpeace
Bureau:
Pool Worldwide
Datum eerste publicatie:
01/03/2013
url:
http://www.fashionvictims.nl
Categorie:
Website
Online Campagne

Credits

Concept:
Michael Middelkoop, Sharif Abdel Mawla, Erwin Klein-Jan
Art Direction / Design:
Sip Hibma
Copy / Redactie:
Michael Middelkoop, Sharif Abdel Mawla, Jonathan Herzberg
Interaction Design:
Job Wind
Technische realisatie:
Pool Worldwide
Account:
Charlotte Eckebus
Overigen:
Strategie: Chung Hwa Chao


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Om online 'fashionistas' bewust te maken van de werkelijke prijs van massamode, hebben we de online modewinkel Fashion Victims opgezet.
Ter lancering van de webshop maakten we bekend via banners en PR dat er 1000 blousjes weggegeven zouden worden op fashionvictims.nl, maar een bezoek aan de site onthulde het werkelijke proces dat schuil gaat achter het productie proces van deze goedkope massa mode.

Bezoekers kregen letterlijk een kijkje achter de schermen van de mode-industrie. De Fashion Victims webshop hebben we levensgroot nagebouwd in een studio, en gefilmd zonder gebruik van digitale effecten. Het gezicht van Fashion Victims is Zarayda Groenhart, bekend als presentatrice van BNN.
Voor/over product of dienst
Voor Greenpeace Nederland
Doelgroep(en)
Fashionista's tussen de 25-40 jaar


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Om online 'fashionistas' bewust te maken van de werkelijke prijs van massamode, hebben we de online modewinkel Fashion Victims opgezet.
Ter lancering van de webshop maakten we bekend via banners en PR dat er 1000 blousjes weggegeven zouden worden op fashionvictims.nl, maar een bezoek aan de site onthulde het werkelijke proces dat schuil gaat achter het productie proces van deze goedkope massa mode.

Bezoekers kregen letterlijk een kijkje achter de schermen van de mode-industrie. De Fashion Victims webshop hebben we levensgroot nagebouwd in een studio, en gefilmd zonder gebruik van digitale effecten. Het gezicht van Fashion Victims is Zarayda Groenhart, bekend als presentatrice van BNN.
Voor/over product of dienst
Voor Greenpeace Nederland
Doelgroep(en)
Fashionista's tussen de 25-40 jaar