Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Platform161 - Demand Side Platform
Bureau:
Platform161 B.V.
Datum eerste publicatie:
02/01/2012
url:
http://platform161.com/
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Marco Kloots
Interaction Design:
Joost Lubach
Technische realisatie:
Platform161


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
In het digitale advertising landschap draait het voornamelijk om één ding; ‘Finding the right impression for the right user at the right time’. Efficiënt en effectief inkopen is daarin de sleutel. Het Demand Side Platform, Platform161 heeft daarom dit motto vertaald naar: ‘Buying the right impression for the right user at the right time’.
Platform161 biedt de meest optimale manier aan voor media inkoop middels Real Time Bidding of eigen managed inventory. Hierbij is het mogelijk om digitale campagnes holistisch via meerdere exchanges te draaien, waarbij een continu lerend algoritme de campagnes optimaliseert naar vooraf gedefinieerde performance of branding targets.
Dankzij tal van geïntegreerde features is het mogelijk alle soorten doelstellingen te behalen middels verschillende soorten campagnes, CPA, CPC of CPM gebaseerd. Toegespitst op alle online kanalen, draait Platform161 campagnes op Display, Mobile, Video en Social met een optimaal gebruik van budgetten.
Voor/over product of dienst
Platform161 stelt kwaliteit als hoogste waarde, vandaar dat er met de grootste zorg nieuwe features geïmplementeerd worden zoals het fraude clicks filter en de aanpassing aan de cookiewet. Daarnaast heeft het systeem een gebruiksvriendelijke user interface en extensieve maar duidelijke zoek- en rapportagemogelijkheden.
In elke adverteerdersomgeving kan Platform161 de centrale ‘tool’ binnen de organisatie zijn. Dit mede dankzij de ongekende technische mogelijkheden en het ruime product aanbod. De grootste kracht van het systeem en het team erachter is de flexibiliteit. Deze combinatie heeft geleid tot een sterk product; een DSP met uitgebreide features, gericht op kwaliteit en transparantie:
Eigen audience builder + veel data mogelijkheden
Speciale RTB bidder met krachtig algoritme
Holistisch inkopen RTB en managed inventory
Real-time rapportage en analyse
Fraude Click filter
Geoptimaliseerd voor pan-Europese regio's
CPM, CPC, CPA en retargeting
Cookie compliant
Doelgroep(en)
Publishers – PTD
Adverteerders
Agencies – ATD
Ad Networks
Platform161 is binnen één jaar uitgegroeid tot een grote speler en wordt inmiddels naar grote tevredenheid gebruikt door TMG, KLM, SNS Reaal, ClickDistrict en StormMC.