Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Picknick met Taart
Opdrachtgever:
Submarine
Bureau:
Submarine
Datum eerste publicatie:
11/11/2012
url:
http://picknickmettaart.nl/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Thé Tjong-Khing
Art Direction / Design:
Karel Brascamp, Gijs Kattenberg
Copy / Redactie:
Submarine & Thé Tjong-Khing
Interaction Design:
Christiaan de Rooij, Jamie de Jonge, Tom van Gestel, Jurriaan Esmeijer
Account:
Janneke van de Kerkhof
Overigen:
Producers Femke Wolting & Bruno Felix


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Picknick met Taart is een animatieserie en crossmedia adaptatie van het wereldberoemde en bekroonde prentenboek van The Tjong-Khing. Naast de televisieserie en de special van 25 minuten is er ook een interactieve website en iPad game.

Interactieve website:
De website vormt een interactieve verhaalwereld waar kinderen samen met de dieren het avontuur rond de verdwenen taarten kunnen beleven.
Terwijl ze naar de verhaaltjes kijken kunnen ze van personage naar personage springen en wisselen
van perspectief. Naast de interactieve videospeler biedt de website verschillende leuke extra’s.
De interactieve website is niet alleen zeer geschikt voor de kinderen, ook voor ouders en leerkrachten is er speciale pagina. In deze pagina wordt omschreven hoe Picknick met Taart gebruikt kan worden voor educatieve doeleinden en is gratis.
Voor/over product of dienst
Password voor video:
picnic23
Doelgroep(en)
Kinderen van 2 tot 6 jaar jong zijn de doelgroep van de serie en de special. Voor de interactieve website en de iPad app geldt dat er hulp nodig is en ouders ook een directe doelgroep vormen. Leerkrachten vormen de derde doelgroep aangezien wij tips geven over hoe Picknick met Taart ingezet kan worden voor educatieve doeleinden.