Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Uit 't hart
Opdrachtgever:
PostNL
Bureau:
Greenberry
Datum eerste publicatie:
01/10/2012
url:
http://awards.greenberry.nl/postnl/
Categorie:
Online Campagne
Social Media
Innovation

Credits

Concept:
Alain Dujardin, Jan-Willem van Beek
Art Direction / Design:
Kjeld Meijer, Jesse Zoutewelle
Copy / Redactie:
Alain Dujardin, Jeroen Flink
Interaction Design:
Bas van Bokhorst
Technische realisatie:
Stijn de Ryck
Account:
Michael de Kruijf, Bas van Bokhorst
Verantwoordelijk bij klant:
Liesbeth Gouda, Marjon van Bragt, Michael Otto


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Voor de introductie van Postkantoor.nl – de webshop van PostNL – ontwikkelden we een spraakmakende online campagne: Uit ’t hart. De campagne liet mensen, die alles al online delen, de kracht van echte post ervaren. Centraal in de campagne stond uithethart.nu. Daar verzamelden we met een slim taalfilter alle emoties die mensen delen via social media. Zo konden we voor het eerst zien hoe Nederland zich voelt.

Bezoekers konden reageren op de anonieme berichten. Elke dag werd het bericht met de meeste reacties verrast met echte post: de reacties werden overgeschreven op echte kaarten, en persoonlijk bezorgd door Nicolette van Dam.

In twee weken tijd kwamen er op de site meer dan een half miljoen berichten binnen. Tienduizenden bezoekers lieten hun reactie achter op een bericht dat ze raakte. Ook op Twitter zelf maakte de campagne veel los, met tienduizenden tweets en reacties. De uitkomsten van de campagne behaalden de (inter)nationale pers en werden online veelvuldig besproken.
Voor/over product of dienst
Postkantoor.nl is de webshop van PostNL waar je snel en gemakkelijk al je postzaken online kunt regelen. Op postkantoor.nl vind je niet alleen postzegels, enveloppen en verzenddozen, maar ook mooie kaartenboxen en speciale geboorte- of liefdeszegels.
Doelgroep(en)
De campagne richtte zich op hoogopgeleide vrouwen (in de leeftijd 25 - 45 jaar). Ze combineren een druk sociaal leven met een drukke baan en een druk gezinsleven. Ze hebben een hoog solidariteitsgevoel, zijn attent en tonen oprechte belangstelling voor anderen.

Hun leven speelt zich voor een groot gedeelte online af. Ze houden contact met vrienden, collega’s en familie via mail en social media. Ze versturen regelmatig (internet)kaartjes, maar dan vooral op niet-traditionele momenten zoals bij een nieuwe baan, of wanneer een vriendin zwanger is. Shoppen doen ze steeds vaker online. Gemak en een service zijn daarbij cruciaal.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Voor de introductie van Postkantoor.nl – de webshop van PostNL – ontwikkelden we een spraakmakende online campagne: Uit ’t hart. De campagne liet mensen, die alles al online delen, de kracht van echte post ervaren. Centraal in de campagne stond uithethart.nu. Daar verzamelden we met een slim taalfilter alle emoties die mensen delen via social media. Zo konden we voor het eerst zien hoe Nederland zich voelt.

Bezoekers konden reageren op de anonieme berichten. Elke dag werd het bericht met de meeste reacties verrast met echte post: de reacties werden overgeschreven op echte kaarten, en persoonlijk bezorgd door Nicolette van Dam.

In twee weken tijd kwamen er op de site meer dan een half miljoen berichten binnen. Tienduizenden bezoekers lieten hun reactie achter op een bericht dat ze raakte. Ook op Twitter zelf maakte de campagne veel los, met tienduizenden tweets en reacties. De uitkomsten van de campagne behaalden de (inter)nationale pers en werden online veelvuldig besproken.
Voor/over product of dienst
Postkantoor.nl is de webshop van PostNL waar je snel en gemakkelijk al je postzaken online kunt regelen. Op postkantoor.nl vind je niet alleen postzegels, enveloppen en verzenddozen, maar ook mooie kaartenboxen en speciale geboorte- of liefdeszegels.
Doelgroep(en)
De campagne richtte zich op hoogopgeleide vrouwen (in de leeftijd 25 - 45 jaar). Ze combineren een druk sociaal leven met een drukke baan en een druk gezinsleven. Ze hebben een hoog solidariteitsgevoel, zijn attent en tonen oprechte belangstelling voor anderen.

Hun leven speelt zich voor een groot gedeelte online af. Ze houden contact met vrienden, collega’s en familie via mail en social media. Ze versturen regelmatig (internet)kaartjes, maar dan vooral op niet-traditionele momenten zoals bij een nieuwe baan, of wanneer een vriendin zwanger is. Shoppen doen ze steeds vaker online. Gemak en een service zijn daarbij cruciaal.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Voor de introductie van Postkantoor.nl – de webshop van PostNL – ontwikkelden we een spraakmakende online campagne: Uit ’t hart. De campagne liet mensen, die alles al online delen, de kracht van echte post ervaren. Centraal in de campagne stond uithethart.nu. Daar verzamelden we met een slim taalfilter alle emoties die mensen delen via social media. Zo konden we voor het eerst zien hoe Nederland zich voelt.

Bezoekers konden reageren op de anonieme berichten. Elke dag werd het bericht met de meeste reacties verrast met echte post: de reacties werden overgeschreven op echte kaarten, en persoonlijk bezorgd door Nicolette van Dam.

In twee weken tijd kwamen er op de site meer dan een half miljoen berichten binnen. Tienduizenden bezoekers lieten hun reactie achter op een bericht dat ze raakte. Ook op Twitter zelf maakte de campagne veel los, met tienduizenden tweets en reacties. De uitkomsten van de campagne behaalden de (inter)nationale pers en werden online veelvuldig besproken.
Voor/over product of dienst
Postkantoor.nl is de webshop van PostNL waar je snel en gemakkelijk al je postzaken online kunt regelen. Op postkantoor.nl vind je niet alleen postzegels, enveloppen en verzenddozen, maar ook mooie kaartenboxen en speciale geboorte- of liefdeszegels.
Doelgroep(en)
De campagne richtte zich op hoogopgeleide vrouwen (in de leeftijd 25 - 45 jaar). Ze combineren een druk sociaal leven met een drukke baan en een druk gezinsleven. Ze hebben een hoog solidariteitsgevoel, zijn attent en tonen oprechte belangstelling voor anderen.

Hun leven speelt zich voor een groot gedeelte online af. Ze houden contact met vrienden, collega’s en familie via mail en social media. Ze versturen regelmatig (internet)kaartjes, maar dan vooral op niet-traditionele momenten zoals bij een nieuwe baan, of wanneer een vriendin zwanger is. Shoppen doen ze steeds vaker online. Gemak en een service zijn daarbij cruciaal.