Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Teaching with Timeline
Opdrachtgever:
Het 4e Gymnasium
Bureau:
THEY
Datum eerste publicatie:
06/09/2012
url:
http://www.theyhaveawebsite.com/timeline/
Categorie:
Innovation
Social Media

Credits

Concept:
THEY
Copy / Redactie:
THEY & Het 4de Gymnasium
Verantwoordelijk bij klant:
Hans Verhage


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Het medialandschap is veranderd met de opkomst van social media. Maar niet voor kinderen die in deze nieuwe realiteit zijn opgegroeid. Zij zijn gewend aan interactieve content en continue contact met anderen. Deze spanning is dagelijks voelbaar in het onderwijs. Veel docenten verbieden bijvoorbeeld het gebruik van social media in de klas, omdat het af kan leiden van de les. Het 4e Gymnasium, een school die bekend staat om haar progressieve aanpak, besloot om het anders te doen en social media juist te gebruiken als leermiddel. Met Facebook History Timelines krijgen leerlingen geschiedenisles via het medium dat ze zelf al dagelijks gebruiken om hun eigen geschiedenis mee te schrijven: Facebook. Leerlingen kunnen o.a. video’s, speeches, foto’s en kaarten uploaden en zo zelf een interactieve chronologie maken van belangrijke historische gebeurtenissen. Facebook History Timelines inspireerde scholen wereldwijd om op een nieuwe manier naar de rol van social media in de les te kijken.
Voor/over product of dienst
Het 4e Gymnasium wil een moderne school zijn die een lange gymnasiale traditie van kwaliteitsonderwijs koppelt aan een open blik op de maatschappij en het onderwijs: wél een school voor intelligente en leergierige leerlingen, maar geen elitaire school; wél een school waar het leren centraal staat, maar geen leerfabriek; een school die degelijk, maar ook eigentijds onderwijs aanbiedt.
Doelgroep(en)
Het project is uitgevoerd voor en door leerlingen van Het 4e Gymnasium. Maar de werkelijke doelgroep van het initiatief waren andere scholen en wereldwijde beïnvloeders op het gebied van technologie en onderwijs.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Het medialandschap is veranderd met de opkomst van social media. Maar niet voor kinderen die in deze nieuwe realiteit zijn opgegroeid. Zij zijn gewend aan interactieve content en continue contact met anderen. Deze spanning is dagelijks voelbaar in het onderwijs. Veel docenten verbieden bijvoorbeeld het gebruik van social media in de klas, omdat het af kan leiden van de les. Het 4e Gymnasium, een school die bekend staat om haar progressieve aanpak, besloot om het anders te doen en social media juist te gebruiken als leermiddel. Met Facebook History Timelines krijgen leerlingen geschiedenisles via het medium dat ze zelf al dagelijks gebruiken om hun eigen geschiedenis mee te schrijven: Facebook. Leerlingen kunnen o.a. video’s, speeches, foto’s en kaarten uploaden en zo zelf een interactieve chronologie maken van belangrijke historische gebeurtenissen. Facebook History Timelines inspireerde scholen wereldwijd om op een nieuwe manier naar de rol van social media in de les te kijken.
Voor/over product of dienst
Het 4e Gymnasium wil een moderne school zijn die een lange gymnasiale traditie van kwaliteitsonderwijs koppelt aan een open blik op de maatschappij en het onderwijs: wél een school voor intelligente en leergierige leerlingen, maar geen elitaire school; wél een school waar het leren centraal staat, maar geen leerfabriek; een school die degelijk, maar ook eigentijds onderwijs aanbiedt.
Doelgroep(en)
Het project is uitgevoerd voor en door leerlingen van Het 4e Gymnasium. Maar de werkelijke doelgroep van het initiatief waren andere scholen en wereldwijde beïnvloeders op het gebied van technologie en onderwijs.