Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Wintersport in Canada, verrassend dichtbij
Opdrachtgever:
Travel Alberta
Bureau:
Eigen Fabrikaat
Datum eerste publicatie:
09/10/2012
url:
http://www.awardentries.nl/thereallike/
Categorie:
Social Media
Media-Inzet
Online Campagne

Credits

Concept:
Thomas Nieuwenhuizen, Jasper Symons, Stefan Ebbeng, Lesley van den Brink, Peter Scholtens (CD)
Art Direction / Design:
Thomas Nieuwenhuizen
Copy / Redactie:
Jasper Symons
Interaction Design:
Nick Berjoan
Technische realisatie:
Innerworld
Account:
Rik Vandewall, Iris Veenstra
Verantwoordelijk bij klant:
Hugo van Joolen, Mita Ota
Overigen:
Regisseur / fotograaf: Frank Emous (femous productions)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De provincie Alberta in Canada biedt alles voor de veeleisende wintersporter. Dankzij de directe KLM lijnverbinding komt skiën in de Canadese Rockies binnen handbereik. Tijd om de regio op de kaart te zetten. Vanuit de Facebook fanpage wordt de doelgroep uitgenodigd om met behulp van Google Maps zijn digitale Like op de kaart van Alberta te plaatsen. In een animatie vliegt de geplaatste Like dmv geotagging vanaf de huidige locatie naar precies de gekozen plek. Zo maakt de doelgroep kennis met de belangrijkste wintersportplaatsen in de regio. Maar daar blijft het niet bij. Want de digitale Likes worden echt naar Canada gevlogen, in de vorm van wollen wanten. Deze ‘Real Likes’ worden vervolgens op de gekozen plekken uitgedeeld aan Canadese locals, voorzien van een kaartje met contactgegevens zodat de Canadese ontvanger een berichtje terug kan sturen. Zo brengen we de Nederlanders en de Canadezen dichter bij elkaar en geven we invulling aan het campagnethema "verrassend dichtbij".
Voor/over product of dienst
Travel Alberta is een Canadese overheidsorganisatie met als doel de promotie van de regio Alberta als toeristische topbestemming in binnen- en buitenland. In Nederland gebeurt dat in samenwerking met KLM, die een directe lijnverbinding onderhoud van Amsterdam naar Calgary. Binnen deze specifieke campagne staat promotie van wintersport in Alberta, Canada centraal.
Doelgroep(en)
Nederlandse wintersportliefhebbers, 25 - 55 jaar, met focus op tweeverdieners zonder kinderen of met de kids al uit huis.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De provincie Alberta in Canada biedt alles voor de veeleisende wintersporter. Dankzij de directe KLM lijnverbinding komt skiën in de Canadese Rockies binnen handbereik. Tijd om de regio op de kaart te zetten. Vanuit de Facebook fanpage wordt de doelgroep uitgenodigd om met behulp van Google Maps zijn digitale Like op de kaart van Alberta te plaatsen. In een animatie vliegt de geplaatste Like dmv geotagging vanaf de huidige locatie naar precies de gekozen plek. Zo maakt de doelgroep kennis met de belangrijkste wintersportplaatsen in de regio. Maar daar blijft het niet bij. Want de digitale Likes worden echt naar Canada gevlogen, in de vorm van wollen wanten. Deze ‘Real Likes’ worden vervolgens op de gekozen plekken uitgedeeld aan Canadese locals, voorzien van een kaartje met contactgegevens zodat de Canadese ontvanger een berichtje terug kan sturen. Zo brengen we de Nederlanders en de Canadezen dichter bij elkaar en geven we invulling aan het campagnethema "verrassend dichtbij".
Voor/over product of dienst
Travel Alberta is een Canadese overheidsorganisatie met als doel de promotie van de regio Alberta als toeristische topbestemming in binnen- en buitenland. In Nederland gebeurt dat in samenwerking met KLM, die een directe lijnverbinding onderhoud van Amsterdam naar Calgary. Binnen deze specifieke campagne staat promotie van wintersport in Alberta, Canada centraal.
Doelgroep(en)
Nederlandse wintersportliefhebbers, 25 - 55 jaar, met focus op tweeverdieners zonder kinderen of met de kids al uit huis.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De provincie Alberta in Canada biedt alles voor de veeleisende wintersporter. Dankzij de directe KLM lijnverbinding komt skiën in de Canadese Rockies binnen handbereik. Tijd om de regio op de kaart te zetten. Vanuit de Facebook fanpage wordt de doelgroep uitgenodigd om met behulp van Google Maps zijn digitale Like op de kaart van Alberta te plaatsen. In een animatie vliegt de geplaatste Like dmv geotagging vanaf de huidige locatie naar precies de gekozen plek. Zo maakt de doelgroep kennis met de belangrijkste wintersportplaatsen in de regio. Maar daar blijft het niet bij. Want de digitale Likes worden echt naar Canada gevlogen, in de vorm van wollen wanten. Deze ‘Real Likes’ worden vervolgens op de gekozen plekken uitgedeeld aan Canadese locals, voorzien van een kaartje met contactgegevens zodat de Canadese ontvanger een berichtje terug kan sturen. Zo brengen we de Nederlanders en de Canadezen dichter bij elkaar en geven we invulling aan het campagnethema "verrassend dichtbij".
Voor/over product of dienst
Travel Alberta is een Canadese overheidsorganisatie met als doel de promotie van de regio Alberta als toeristische topbestemming in binnen- en buitenland. In Nederland gebeurt dat in samenwerking met KLM, die een directe lijnverbinding onderhoud van Amsterdam naar Calgary. Binnen deze specifieke campagne staat promotie van wintersport in Alberta, Canada centraal.
Doelgroep(en)
Nederlandse wintersportliefhebbers, 25 - 55 jaar, met focus op tweeverdieners zonder kinderen of met de kids al uit huis.