Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Interactieve Reisbrochure
Opdrachtgever:
ExperienceTravel, onderdeel van ITG Companies
Bureau:
ExperienceTravel
Datum eerste publicatie:
12/01/2013
url:
http://www.experiencetravel.nl/digitale-brochures.aspx
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Experience Travel
Art Direction / Design:
Juice
Copy / Redactie:
Experience Travel
Interaction Design:
Juice & Experience Travel
Technische realisatie:
Juice
Account:
Juice & Experience Travel
Verantwoordelijk bij klant:
Harco van Uden
Overigen:
Kennismaking experiencetravel: www.YouTube.com/experiencetravelnl


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
In de reiswereld is de statische, papieren brochure nog altijd het meest gebruikte middel om het gezicht van een reisorganisatie te tonen en het product te presenteren. Het manco van de papieren brochure om te voorzien in alle behoeftes van de klant is al jaren een lastig vraagstuk voor de reismarketeer. Momenteel worden digitale marketingkanalen voornamelijk door prijsvechters gebruikt. Voor een exclusieve reisorganisatie als ExperienceTravel is de prijs echter ondergeschikt aan de beleving. Door ons te richten op moderne ontdekkingsreizigers zijn verfrissende, eigentijdse middelen nodig om de klant te prikkelen en te stimuleren om contact met ons op te nemen. Met de nieuwe Interactieve Reisbrochure is een oplossing gevonden voor dit vraagstuk. Het voorziet in de mogelijkheid om op een innovatieve wijze de reiswensen van de klant te inventariseren. De mogelijkheden voor de klant nemen aanzienlijk toe en het levert het bedrijf daarbij een interessante kostenbesparing op.
Voor/over product of dienst
Dit product is ontwikkeld voor de klant die reeds in de interessefase zit. In deze fase heeft de klant al een voorkeur voor een reisbestemming of -thema en de behoefte er meer informatie over in te winnen. Het doel is de potentiële reiziger op inspirerende wijze te informeren en deze vervolgens op een laagdrempelige wijze een exclusieve maatwerkreis aan te laten vragen.
De Interactieve Reisbrochures nemen de klant mee op een bijzondere, digitale ontdekkingsreis. De klant ervaart op speelse wijze wat er te zien en beleven is, welke accommodatiemogelijkheden er zijn en welke onvergetelijke ervaringen men kan ondernemen op de plek van bestemming. Met de bekende ´Vind ik leuk´ button kan de klant zijn of haar voorkeuren aangeven. Op deze manier worden alle reiswensen verzameld met als eindresultaat een persoonlijk Travel Moodboard. Dit Travel Moodboard kan de klant vervolgens actief inzetten om de reis van zijn/haar dromen uit te laten komen met hulp van onze reisspecialisten.
Doelgroep(en)
ExperienceTravel heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar doelgroepen die het beste aansluiten bij het exclusieve reislabel. Hierbij is gebruik gemaakt van de 40 doelgroepsprofielen die zijn opgesteld door Experian. Hieruit bleek dat de doelgroepen uit de klasse J (Gouden Rand) en K (Elitaire Topklasse) de beste match vormen. Klanten uit deze doelgroep hebben een significant hogere boekingsconversie. De J klasse maakt 5,51% uit van de Nederlandse bevolking. Ze hebben een hoge opleiding, beschikken over voldoende financiële reserves en zijn tussen de 45 en 65 jaar oud. Ze leven in dure gemeenten en houden van golfen, wijn, eten en reizen. De K klasse beslaat slechts 4,29% van de Nederlandse bevolking. Ze zijn ouder dan 45 jaar, hebben een hogere, universitaire opleiding afgerond. De interesses bestaan uit culture belangstelling, uit eten gaan, merkkleding en dure vakanties. Ze genieten van hun actieve en luxe bestaan en willen aan het eind van hun leven tevreden terug kunnen kijken.