Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KNRM Mobile Live Game
Opdrachtgever:
KNRM
Bureau:
Counter Creatives
Datum eerste publicatie:
16/11/2012
url:
http://www.countercreatives.nl/2012/10/knrm-op-festival-met-mobiele-live-game-app/
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Counter Creatives (Barry Menger)
Art Direction / Design:
Counter Creatives (Barry Menger en Tijs Koelemeijer)
Copy / Redactie:
Counter Creatives (Barry Menger) / KNRM
Interaction Design:
Counter Creatives (Barry Menger)
Technische realisatie:
Appdealer
Account:
MI Marketing (Simone Visser) / Counter Creatives (Dennis Jak / Barry Menger)
Verantwoordelijk bij klant:
KNRM (Edward Zwitser)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
De KNRM ziet al jaren het aantal donateurs boven de 50 afnemen in verband met de vergrijzing. Het is de organisatie tot op dit moment nog niet gelukt om jongeren voor de organisatie te interesseren. En dat terwijl de organisatie voor 100% afhankelijk is van haar donateurs. De organisatie krijgt immers geen subsidie.

Met deze Mobile Live Game 'Redder Aan Wal' ziet de KRNM haar kans om een jongere doelgroep (die festivals en evenementen bezoekt) te bereiken en direct in contact te brengen met de werkzaamheden van haar vrijwilligers. Door de App te spelen krijg je als speler een idee hoe het is om dag en nacht standby te staan. De door de gebruiker in te voeren gegevens worden door de KNRM gebruikt om in contact te blijven met deze jongeren en ze te verleiden donateur te worden. Gebruikers kunnen in de App overigens ook meteen een donatie doen via SMS, want dat gaat toch net even makkelijker met een biertje op.
Voor/over product of dienst
Redder Aan Wal is een mobiele live game dat gespeeld kan worden op evenementen. De bezoeker loopt het festivalterrein op, ziet daar diverse bannieren met de oproep om de App te downloaden en wordt daar door vrijwilligers daarin extra gestimuleerd. De bezoeker downloadt de App voor iPhone of Android. Hij voert kort zijn naam en e-mailadres in en klikt op vervolgens op 'deelnemen'. Vanaf dan staat de bezoeker standby en kan hij op elk moment tijdens het event een oproep krijgen om een drenkeling te redden. De drenkeling is herkenbaar door de boei (zie foto). De spelleider (drenkeling) stuurt via de mobiele website een noodsignaal uit. Deze gaat naar een random aantal spelers. Deze ontvangen het signaal, klikken op 'meedoen' en moeten zich dan haasten naar de drenkeling. De bezoeker is de boot, de pijl wijst richting drenkeling en de boei op het scherm is de drenkeling. Verder zie je op je display de zee, dus geen hekken, afzettingen etc. Degene die het eerste is bij de drenkeling wint!
Doelgroep(en)
Jongeren van 16 t/m 40 jaar, met name festivalbezoekers etc.