Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
T-Mobile & Deezer Music
Opdrachtgever:
T-Mobile
Bureau:
Etcetera
Datum eerste publicatie:
09/05/2013
url:
http://www.t-mobile.nl/playlist
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Stan van Zon, Gido van der Vlies
Art Direction / Design:
Gido van der Vlies, Stephan Gonnissen, Billy Witbraad
Copy / Redactie:
Stan van Zon, Vanessa Burgmans
Interaction Design:
Niels Groen
Technische realisatie:
MediaMonks, Magic Bullet
Account:
Danny van der Wetering, Astrid Witteveen, Wendy van Luyck, Wendy Losse, Chantal Köster
Verantwoordelijk bij klant:
Henriëtte van Swinderen, Chantal van der Walle, Leonie Menssink, Renske van der Woerd
Overigen:
Strategie: Olaf Arkauer, Jordi Koppenhol, Mark de Leeuw. Illustraties: Part of a Bigger Plan (Christian Borstlap). Film-/productiemaatschappij: Czar, Postoffice. Muziek: Massive Music. RTV-producer: Rosa Staal Editor: Kapsalon


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Voor haar nieuwe, maar onbekende online streaming muziekdienst Deezer Music ontwikkelde T-Mobile de grootste muziek sample actie van Nederland.

Playlists werden online, mobile en via outdoor en dagbladen ‘gesampeld’. Het thema en de content van de playlist sloten bijzonder relevant aan op het moment, de locatie of het medium.

Via banners, een QR code of een korte url konden geïnteresseerden Deezer direct ervaren en via een simpele doorklik een proefabonnement afsluiten.

Deze innovatieve en extreem gebruiksvriendelijke ‘scan & play’ campagne, een heuse rage, liet een enorme groep mensen ervaren hoe leuk en makkelijk streaming muziek via T-Mobile is.

Site bezoek, afgespeelde playlists en afgesloten proefabonnementen heeft alle verwachtingen overtroffen. Deezer stond tijdelijk op 1 in de App-store in de categorie Muziek en nummer 22 overall.
Voor/over product of dienst
Deezer Music is een nieuwe online streaming muziekdienst, het alternatief voor bij het grote publiek beter bekende Spotify.

T-Mobile biedt de Deezer Voordeelbundel bovenop bestaande of nieuw af te sluiten voice en data abonnementen aan.

Tijdens de campagneperiode werd een gratis proefperiode aangeboden van 15 dagen.
Doelgroep(en)
Klanten en niet-klanten; 18 tot 40 jaar. Doelgroep loopt voorop in aanschaf en gebruik van nieuwe technologie. De smartphone is een onmisbare tool in hun dagelijks leven.

Met Deezer wil T-Mobile huidige klanten aan zich binden, nieuwe klanten naar zich toe trekken en extra inkomsten genereren.