Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Speel je toekomst
Opdrachtgever:
AEGON
Bureau:
THEY
Datum eerste publicatie:
02/09/2013
url:
http://speeljetoekomst.nu/awards2/
Categorie:
Website
Crossmedia
Design

Credits

Concept:
THEY & Momkai & BRANDWEBBING
Art Direction / Design:
THEY & Momkai & Comic House
Copy / Redactie:
THEY & Momkai & BRANDWEBBING
Interaction Design:
Momkai & Flight 1337
Technische realisatie:
Momkai & EPG
Account:
THEY
Verantwoordelijk bij klant:
Jan Driessen, Esther Oostrom, Debora de Laaf
Overigen:
Animaties: Comic House


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Slechts 12% van de Nederlanders weet of zij voldoende pensioen opbouwen voor later. AEGON wil mensen helpen om meer inzicht te krijgen in hun financiële toekomst, zodat ze zelf bewust financiële keuzes kunnen maken. Daarom introduceerde AEGON in 2012 het online platform Speeljetoekomst.nu. Op Speeljetoekomst.nu krijg je spelenderwijs inzicht in je toekomst en welke levensgebeurtenissen daarop van invloed zijn. Wat gebeurt er als je kinderen krijgt? Als je gaat scheiden? Een sabbatical neemt? Een geavanceerd rekenmodel maakt het mogelijk om letterlijk in de toekomst te kijken, een betrouwbaar beeld te krijgen van je financiële levensweg en hiermee te spelen. Het platform vormde het hart van de campagne, aangevuld met een online content campagne waarin de levensgebeurtenissen uit het platform in relevante context geplaatst werden. Een TVC benadrukte het gemak van het platform.
Voor/over product of dienst
AEGON wil mensen helpen om zelf bewuste keuzes te maken voor hun financiële toekomst. Het pensioen is daar een belangrijk onderdeel van, maar Nederlanders hebben weinig inzicht in hun pensioen. En dan is keuzes maken lastig. Een meerderheid van de Nederlanders weet niet wat de hoogte van het pensioeninkomen zal zijn en slechts 12% van de Nederlanders weet of zij voldoende pensioen opbouwt voor later. (bron: AEGON, 2012; AFM, 2010; Centiq, 2009)
Doelgroep(en)
De communicatiedoelgroep is Nederlandse consumenten tussen de 20 en 50 jaar. Dit is de leeftijd om aan pensioen verwante zaken op een rijtje te zetten en te overwegen of je meer wilt doen dan je nu al geregeld hebt. Voor het twintigste levensjaar is dat nog niet echt noodzakelijk, en na het vijftigste is het eigenlijk al te laat. Met Speeljetoekomst.nu richt AEGON zich op mensen die nog niet concreet hebben nagedacht over hun pensioen, maar zich wel verantwoordelijk voelen voor hun financiële toekomst.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Slechts 12% van de Nederlanders weet of zij voldoende pensioen opbouwen voor later. AEGON wil mensen helpen om meer inzicht te krijgen in hun financiële toekomst, zodat ze zelf bewust financiële keuzes kunnen maken. Daarom introduceerde AEGON in 2012 het online platform Speeljetoekomst.nu. Op Speeljetoekomst.nu krijg je spelenderwijs inzicht in je toekomst en welke levensgebeurtenissen daarop van invloed zijn. Wat gebeurt er als je kinderen krijgt? Als je gaat scheiden? Een sabbatical neemt? Een geavanceerd rekenmodel maakt het mogelijk om letterlijk in de toekomst te kijken, een betrouwbaar beeld te krijgen van je financiële levensweg en hiermee te spelen. Het platform vormde het hart van de campagne, aangevuld met een online content campagne waarin de levensgebeurtenissen uit het platform in relevante context geplaatst werden. Een TVC benadrukte het gemak van het platform.
Voor/over product of dienst
AEGON wil mensen helpen om zelf bewuste keuzes te maken voor hun financiële toekomst. Het pensioen is daar een belangrijk onderdeel van, maar Nederlanders hebben weinig inzicht in hun pensioen. En dan is keuzes maken lastig. Een meerderheid van de Nederlanders weet niet wat de hoogte van het pensioeninkomen zal zijn en slechts 12% van de Nederlanders weet of zij voldoende pensioen opbouwt voor later. (bron: AEGON, 2012; AFM, 2010; Centiq, 2009)
Doelgroep(en)
De communicatiedoelgroep is Nederlandse consumenten tussen de 20 en 50 jaar. Dit is de leeftijd om aan pensioen verwante zaken op een rijtje te zetten en te overwegen of je meer wilt doen dan je nu al geregeld hebt. Voor het twintigste levensjaar is dat nog niet echt noodzakelijk, en na het vijftigste is het eigenlijk al te laat. Met Speeljetoekomst.nu richt AEGON zich op mensen die nog niet concreet hebben nagedacht over hun pensioen, maar zich wel verantwoordelijk voelen voor hun financiële toekomst.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Slechts 12% van de Nederlanders weet of zij voldoende pensioen opbouwen voor later. AEGON wil mensen helpen om meer inzicht te krijgen in hun financiële toekomst, zodat ze zelf bewust financiële keuzes kunnen maken. Daarom introduceerde AEGON in 2012 het online platform Speeljetoekomst.nu. Op Speeljetoekomst.nu krijg je spelenderwijs inzicht in je toekomst en welke levensgebeurtenissen daarop van invloed zijn. Wat gebeurt er als je kinderen krijgt? Als je gaat scheiden? Een sabbatical neemt? Een geavanceerd rekenmodel maakt het mogelijk om letterlijk in de toekomst te kijken, een betrouwbaar beeld te krijgen van je financiële levensweg en hiermee te spelen. Het platform vormde het hart van de campagne, aangevuld met een online content campagne waarin de levensgebeurtenissen uit het platform in relevante context geplaatst werden. Een TVC benadrukte het gemak van het platform.
Voor/over product of dienst
AEGON wil mensen helpen om zelf bewuste keuzes te maken voor hun financiële toekomst. Het pensioen is daar een belangrijk onderdeel van, maar Nederlanders hebben weinig inzicht in hun pensioen. En dan is keuzes maken lastig. Een meerderheid van de Nederlanders weet niet wat de hoogte van het pensioeninkomen zal zijn en slechts 12% van de Nederlanders weet of zij voldoende pensioen opbouwt voor later. (bron: AEGON, 2012; AFM, 2010; Centiq, 2009)
Doelgroep(en)
De communicatiedoelgroep is Nederlandse consumenten tussen de 20 en 50 jaar. Dit is de leeftijd om aan pensioen verwante zaken op een rijtje te zetten en te overwegen of je meer wilt doen dan je nu al geregeld hebt. Voor het twintigste levensjaar is dat nog niet echt noodzakelijk, en na het vijftigste is het eigenlijk al te laat. Met Speeljetoekomst.nu richt AEGON zich op mensen die nog niet concreet hebben nagedacht over hun pensioen, maar zich wel verantwoordelijk voelen voor hun financiële toekomst.