Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Das Interland
Opdrachtgever:
Volkswagen
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
01/06/2012
url:
http://www.achtung.nl/awards/2012/dasinterland/nl/
Categorie:
Social Media
Mobile
Game
Design

Credits

Concept:
ACHTUNG!
Art Direction / Design:
ACHTUNG!
Copy / Redactie:
Floris Hülsmann
Interaction Design:
Remko Hulst
Technische realisatie:
Superhero Cheesecake
Account:
ACHTUNG!
Verantwoordelijk bij klant:
Marie-Louise Busscher
Overigen:
Colorbleed, Big Orange


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Nederlanders hebben een groot hart als het om Duitse auto's gaat. Maar rondom het EK is de liefde een stuk kleiner. Als geliefd Duits automerk leent dit sentiment zich uitstekend voor een typische VW-campagne.

Das Interland daagt Nederlandse en Duitse (Volkswagen)fans uit om in een LIVE online penalty-game de tegenstander al voor de officiele wedstrijd te verslaan.

Samen met Volkswagen Duitsland ontwikkelden we een parallelle campagne via de 2 lokale Facebook communities. Online riepen landgenoten in Nederland en Duitsland elkaar op om de tegenstander te verslaan en kans te maken op een Volkswagen up! in de eigen landskleuren.

In 12 dagen tijd werd er meer dan 700.000 keer aangevallen en werd het doel ruim 1.2 miljoen keer beschoten.
Voor/over product of dienst
Het merk Volkswagen.
Doelgroep(en)
Heel (voetbal kijkend) Nederland.


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Nederlanders hebben een groot hart als het om Duitse auto's gaat. Maar rondom het EK is de liefde een stuk kleiner. Als geliefd Duits automerk leent dit sentiment zich uitstekend voor een typische VW-campagne.

Das Interland daagt Nederlandse en Duitse (Volkswagen)fans uit om in een LIVE online penalty-game de tegenstander al voor de officiele wedstrijd te verslaan.

Samen met Volkswagen Duitsland ontwikkelden we een parallelle campagne via de 2 lokale Facebook communities. Online riepen landgenoten in Nederland en Duitsland elkaar op om de tegenstander te verslaan en kans te maken op een Volkswagen up! in de eigen landskleuren.

In 12 dagen tijd werd er meer dan 700.000 keer aangevallen en werd het doel ruim 1.2 miljoen keer beschoten.
Voor/over product of dienst
Het merk Volkswagen.
Doelgroep(en)
Heel (voetbal kijkend) Nederland.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Nederlanders hebben een groot hart als het om Duitse auto's gaat. Maar rondom het EK is de liefde een stuk kleiner. Als geliefd Duits automerk leent dit sentiment zich uitstekend voor een typische VW-campagne.

Das Interland daagt Nederlandse en Duitse (Volkswagen)fans uit om in een LIVE online penalty-game de tegenstander al voor de officiele wedstrijd te verslaan.

Samen met Volkswagen Duitsland ontwikkelden we een parallelle campagne via de 2 lokale Facebook communities. Online riepen landgenoten in Nederland en Duitsland elkaar op om de tegenstander te verslaan en kans te maken op een Volkswagen up! in de eigen landskleuren.

In 12 dagen tijd werd er meer dan 700.000 keer aangevallen en werd het doel ruim 1.2 miljoen keer beschoten.
Voor/over product of dienst
Het merk Volkswagen.
Doelgroep(en)
Heel (voetbal kijkend) Nederland.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Nederlanders hebben een groot hart als het om Duitse auto's gaat. Maar rondom het EK is de liefde een stuk kleiner. Als geliefd Duits automerk leent dit sentiment zich uitstekend voor een typische VW-campagne.

Das Interland daagt Nederlandse en Duitse (Volkswagen)fans uit om in een LIVE online penalty-game de tegenstander al voor de officiele wedstrijd te verslaan.

Samen met Volkswagen Duitsland ontwikkelden we een parallelle campagne via de 2 lokale Facebook communities. Online riepen landgenoten in Nederland en Duitsland elkaar op om de tegenstander te verslaan en kans te maken op een Volkswagen up! in de eigen landskleuren.

In 12 dagen tijd werd er meer dan 700.000 keer aangevallen en werd het doel ruim 1.2 miljoen keer beschoten.
Voor/over product of dienst
Het merk Volkswagen.
Doelgroep(en)
Heel (voetbal kijkend) Nederland.