Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
de Maffe Marathon Man
Opdrachtgever:
de Bijenkorf
Bureau:
Selmore
Datum eerste publicatie:
03/07/2014
url:
http://prijsinzendingen.nl/2012/dMMM/
Categorie:
Online Campagne
Game
Innovation

Credits

Concept:
Joris van Ingen, Koos van Nuenen
Art Direction / Design:
Joris van Ingen, Gabor de Man
Copy / Redactie:
Koos van Nuenen
Technische realisatie:
Site: Us Media, Live video productie: IT4TV
Account:
Anne-Marijn Bogers
Verantwoordelijk bij klant:
Robert Bohemen, Eva Hartog, Bianca Koot
Overigen:
Video content productie: Caviar Unlimited


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De Maffe Marathon is de jaarlijks terugkerende voorjaarsactie van de Bijenkorf. Naast massa mediale communicatie is de Bijenkorf de laatste jaren steeds meer bezig om haar bereik uit te breiden en klanten te betrekken middels brand engagement en één op één contact. In lijn hiermee hebben we gezorgd dat de belevingswereld van de massa mediale campagne ‘Vind je verlangens’ van 2012 letterlijk online te beleven was. We bedachten de Maffe Marathon Man: een game waarmee Facebook fans van de Bijenkorf kans maakten om hun favoriete product van hun verlangen in real life te vinden & winnen.
Dagelijks werd een select groepje winnaars real-time live verbonden met de Maffe Marathon Man in het filiaal via hun webcam, en konden zij op zoek naar het product van hun verlangens in de Bijenkorf. De live-shoppers keken mee met de Maffe Marathon Man in de winkel en moesten hem middels aanwijzingen op tijd het door hun gekozen product laten vinden. Lukte dat binnen de tijd, dan mochten ze het houden!
Voor/over product of dienst
De Maffe Marathon is de jaarlijks terugkerende voorjaarsactie van de Bijenkorf. Met speciaal ingekocht assortiment van de mooiste merken voor maffe prijzen.
De Maffe Marathon staat voor:
• Uithoudingsvermogen
• Mooie merken voor maffe prijzen
• Steeds maffer wordende aanbiedingen
• Voorjaarsgevoel/lente
Doelgroep(en)
De Maffe Marathon richt zich in eerste instantie op Wereldburgers. Wereldburgers zijn mensen die houden van de goede dingen in het leven. Ze hebben een open blik op de wereld, ze reizen veel, zijn goed geïnformeerd en doen graag nieuwe ervaringen op. Ze winkelen graag en besteden veel aan mode, accessoires en artikelen die gericht zijn op lifestyle en sfeer. Over het algemeen zijn het mensen tussen de 20 en 45 jaar, iets vaker vrouwen, met hoge opleidingen en inkomens.
Hoewel de core doelgroep van de Bijenkorf bestaat uit de Wereldburgers, wordt er met grote acties als de Maffe Marathon een veel breder publiek aangesproken en bereikt. Je zou kunnen stellen dat de doelgroep van de Maffe Marathon uit heel Nederland bestaat.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
De Maffe Marathon is de jaarlijks terugkerende voorjaarsactie van de Bijenkorf. Naast massa mediale communicatie is de Bijenkorf de laatste jaren steeds meer bezig om haar bereik uit te breiden en klanten te betrekken middels brand engagement en één op één contact. In lijn hiermee hebben we gezorgd dat de belevingswereld van de massa mediale campagne ‘Vind je verlangens’ van 2012 letterlijk online te beleven was. We bedachten de Maffe Marathon Man: een game waarmee Facebook fans van de Bijenkorf kans maakten om hun favoriete product van hun verlangen in real life te vinden & winnen.
Dagelijks werd een select groepje winnaars real-time live verbonden met de Maffe Marathon Man in het filiaal via hun webcam, en konden zij op zoek naar het product van hun verlangens in de Bijenkorf. De live-shoppers keken mee met de Maffe Marathon Man in de winkel en moesten hem middels aanwijzingen op tijd het door hun gekozen product laten vinden. Lukte dat binnen de tijd, dan mochten ze het houden!
Voor/over product of dienst
De Maffe Marathon is de jaarlijks terugkerende voorjaarsactie van de Bijenkorf. Met speciaal ingekocht assortiment van de mooiste merken voor maffe prijzen.
De Maffe Marathon staat voor:
• Uithoudingsvermogen
• Mooie merken voor maffe prijzen
• Steeds maffer wordende aanbiedingen
• Voorjaarsgevoel/lente
Doelgroep(en)
De Maffe Marathon richt zich in eerste instantie op Wereldburgers. Wereldburgers zijn mensen die houden van de goede dingen in het leven. Ze hebben een open blik op de wereld, ze reizen veel, zijn goed geïnformeerd en doen graag nieuwe ervaringen op. Ze winkelen graag en besteden veel aan mode, accessoires en artikelen die gericht zijn op lifestyle en sfeer. Over het algemeen zijn het mensen tussen de 20 en 45 jaar, iets vaker vrouwen, met hoge opleidingen en inkomens.
Hoewel de core doelgroep van de Bijenkorf bestaat uit de Wereldburgers, wordt er met grote acties als de Maffe Marathon een veel breder publiek aangesproken en bereikt. Je zou kunnen stellen dat de doelgroep van de Maffe Marathon uit heel Nederland bestaat.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De Maffe Marathon is de jaarlijks terugkerende voorjaarsactie van de Bijenkorf. Naast massa mediale communicatie is de Bijenkorf de laatste jaren steeds meer bezig om haar bereik uit te breiden en klanten te betrekken middels brand engagement en één op één contact. In lijn hiermee hebben we gezorgd dat de belevingswereld van de massa mediale campagne ‘Vind je verlangens’ van 2012 letterlijk online te beleven was. We bedachten de Maffe Marathon Man: een game waarmee Facebook fans van de Bijenkorf kans maakten om hun favoriete product van hun verlangen in real life te vinden & winnen.
Dagelijks werd een select groepje winnaars real-time live verbonden met de Maffe Marathon Man in het filiaal via hun webcam, en konden zij op zoek naar het product van hun verlangens in de Bijenkorf. De live-shoppers keken mee met de Maffe Marathon Man in de winkel en moesten hem middels aanwijzingen op tijd het door hun gekozen product laten vinden. Lukte dat binnen de tijd, dan mochten ze het houden!
Voor/over product of dienst
De Maffe Marathon is de jaarlijks terugkerende voorjaarsactie van de Bijenkorf. Met speciaal ingekocht assortiment van de mooiste merken voor maffe prijzen.
De Maffe Marathon staat voor:
• Uithoudingsvermogen
• Mooie merken voor maffe prijzen
• Steeds maffer wordende aanbiedingen
• Voorjaarsgevoel/lente
Doelgroep(en)
De Maffe Marathon richt zich in eerste instantie op Wereldburgers. Wereldburgers zijn mensen die houden van de goede dingen in het leven. Ze hebben een open blik op de wereld, ze reizen veel, zijn goed geïnformeerd en doen graag nieuwe ervaringen op. Ze winkelen graag en besteden veel aan mode, accessoires en artikelen die gericht zijn op lifestyle en sfeer. Over het algemeen zijn het mensen tussen de 20 en 45 jaar, iets vaker vrouwen, met hoge opleidingen en inkomens.
Hoewel de core doelgroep van de Bijenkorf bestaat uit de Wereldburgers, wordt er met grote acties als de Maffe Marathon een veel breder publiek aangesproken en bereikt. Je zou kunnen stellen dat de doelgroep van de Maffe Marathon uit heel Nederland bestaat.