Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Metropole Tweetphony
Opdrachtgever:
Metropole Orkest
Bureau:
Havas WorldWide Amsterdam
Datum eerste publicatie:
22/10/2012
url:
http://www.tweetphony.nl
Categorie:
Social Media
Content
Innovation

Credits

Concept:
Alex Herwig, Jeroen Thissen, Thijs de Boer (als CD), Peter Hamelinck (als CD)
Art Direction / Design:
Alex Herwig, Jeroen Thissen
Copy / Redactie:
Alex Herwig, Jeroen Thissen
Interaction Design:
Alex Herwig, Jeroen Thissen
Technische realisatie:
Perfect Fools
Account:
Budi Gonzalez de Chaves, Katelijn van Lieshout
Verantwoordelijk bij klant:
Pieter Hunfeld, Marc Altink
Overigen:
Strategie: Remko Herremans


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ondanks eerdere toezeggingen dreigde voor het Metropole Orkest nog steeds een volledige subsidiestop. Hoe overtuig je een overheid in crisistijd dat dit orkest een essentieel onderdeel is van de Nederlandse cultuur en moet blijven bestaan? Door te laten zien dat Nederland vindt dat het orkest moet blijven spelen. Hetgeen letterlijk het thema van de campagne was: Laat het Metropole Orkest spelen! In een 8 uur durend concert, vroegen we mensen het Orkest te laten spelen. Via Twitter. Op de campagnesite kon je een (muzikale) tweet maken. De beste composities werden gearrangeerd en direct gespeeld door het volledige orkest. Het concert werd live gestreamd en een video van elke Tweetphony werd direct teruggestuurd naar de componist. Duizenden componeerden een Tweetphony waarvan er 33 door het orkest zijn uitgevoerd. Alle media in Nederland pakten het verhaal op. Kort na de Tweetphony overrulede de 2e Kamer de staatssecretaris van Cultuur en verleende het Orkest subsidie tot 2017
Voor/over product of dienst
Het Metropole Orkest. The world’s leading pop & jazz orchestra.
Doelgroep(en)
Primair: de politiek.
Zorg dat de minister & staatssecretaris van Cultuur en de 2e Kamer inzien dat het Metropole Orkest zo’n belangrijk deel is van de Nederlandse cultuur en zo gedragen wordt door de samenleving, dat de voorgenomen subsidiestop wordt teruggedraaid.
Secundair: heel Nederland
Doelstelling was dat zoveel mogelijk mensen aan de politiek zouden tonen dat ze achter het Orkest staan door mee te doen met de Tweetphony.
De campagne was erop gericht om zoveel mogelijk persaandacht te krijgen waarmee we de politieke opinie hoopten te beïnvloeden. In die zin waren de media zelf ook een doelgroep.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Ondanks eerdere toezeggingen dreigde voor het Metropole Orkest nog steeds een volledige subsidiestop. Hoe overtuig je een overheid in crisistijd dat dit orkest een essentieel onderdeel is van de Nederlandse cultuur en moet blijven bestaan? Door te laten zien dat Nederland vindt dat het orkest moet blijven spelen. Hetgeen letterlijk het thema van de campagne was: Laat het Metropole Orkest spelen! In een 8 uur durend concert, vroegen we mensen het Orkest te laten spelen. Via Twitter. Op de campagnesite kon je een (muzikale) tweet maken. De beste composities werden gearrangeerd en direct gespeeld door het volledige orkest. Het concert werd live gestreamd en een video van elke Tweetphony werd direct teruggestuurd naar de componist. Duizenden componeerden een Tweetphony waarvan er 33 door het orkest zijn uitgevoerd. Alle media in Nederland pakten het verhaal op. Kort na de Tweetphony overrulede de 2e Kamer de staatssecretaris van Cultuur en verleende het Orkest subsidie tot 2017
Voor/over product of dienst
Het Metropole Orkest. The world’s leading pop & jazz orchestra.
Doelgroep(en)
Primair: de politiek.
Zorg dat de minister & staatssecretaris van Cultuur en de 2e Kamer inzien dat het Metropole Orkest zo’n belangrijk deel is van de Nederlandse cultuur en zo gedragen wordt door de samenleving, dat de voorgenomen subsidiestop wordt teruggedraaid.
Secundair: heel Nederland
Doelstelling was dat zoveel mogelijk mensen aan de politiek zouden tonen dat ze achter het Orkest staan door mee te doen met de Tweetphony.
De campagne was erop gericht om zoveel mogelijk persaandacht te krijgen waarmee we de politieke opinie hoopten te beïnvloeden. In die zin waren de media zelf ook een doelgroep.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Ondanks eerdere toezeggingen dreigde voor het Metropole Orkest nog steeds een volledige subsidiestop. Hoe overtuig je een overheid in crisistijd dat dit orkest een essentieel onderdeel is van de Nederlandse cultuur en moet blijven bestaan? Door te laten zien dat Nederland vindt dat het orkest moet blijven spelen. Hetgeen letterlijk het thema van de campagne was: Laat het Metropole Orkest spelen! In een 8 uur durend concert, vroegen we mensen het Orkest te laten spelen. Via Twitter. Op de campagnesite kon je een (muzikale) tweet maken. De beste composities werden gearrangeerd en direct gespeeld door het volledige orkest. Het concert werd live gestreamd en een video van elke Tweetphony werd direct teruggestuurd naar de componist. Duizenden componeerden een Tweetphony waarvan er 33 door het orkest zijn uitgevoerd. Alle media in Nederland pakten het verhaal op. Kort na de Tweetphony overrulede de 2e Kamer de staatssecretaris van Cultuur en verleende het Orkest subsidie tot 2017
Voor/over product of dienst
Het Metropole Orkest. The world’s leading pop & jazz orchestra.
Doelgroep(en)
Primair: de politiek.
Zorg dat de minister & staatssecretaris van Cultuur en de 2e Kamer inzien dat het Metropole Orkest zo’n belangrijk deel is van de Nederlandse cultuur en zo gedragen wordt door de samenleving, dat de voorgenomen subsidiestop wordt teruggedraaid.
Secundair: heel Nederland
Doelstelling was dat zoveel mogelijk mensen aan de politiek zouden tonen dat ze achter het Orkest staan door mee te doen met de Tweetphony.
De campagne was erop gericht om zoveel mogelijk persaandacht te krijgen waarmee we de politieke opinie hoopten te beïnvloeden. In die zin waren de media zelf ook een doelgroep.