Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
#ANWBelektrisch: De Grootste Elektrische Proefrit van Nederland
Opdrachtgever:
ANWB
Bureau:
ANWB
Datum eerste publicatie:
29/05/2012
url:
http://www.anwb.nl/elektrischeproefrit
Categorie:
Crossmedia
Innovation
Social Media

Credits

Concept:
ANWB en Innovader BV.
Art Direction / Design:
ANWB
Copy / Redactie:
ANWB
Interaction Design:
ANWB
Technische realisatie:
Innovader BV.
Account:
Mark de Bruin en Lars Smit
Overigen:
De actie is mede mogelijkheid gemaakt door: Vodafone, Citroen, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault,Volvo, Triple-IT, EV-Box en Innovader BV.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Met de 'Grootste Elektrische Proefrit van Nederland' hebben de leden van de ANWB in 30 weken elektrisch rijden op de kaart gezet. Doel van de campagne was om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met het fenomeen elektrisch rijden en hun ervaringen en die van hun omgeving met elkaar en de ANWB te delen. Iedere week krijgen 12 nieuwe testrijders een elektrische auto mee voor 6 dagen. Deze duurtesters zijn samen met hun omgeving gaan testen. Zij lieten 30 mensen proefrijden en legden daar minimaal 10 van vast op beeld. Daarvoor werd een smartphone bijgeleverd, zodat alle belevenissen middels een speciaal ontworpen 'interviewr-app' snel konden worden vastgelegd, gepost en gedeeld via nieuwe media. Dus niet de ANWB die vertelt vanuit Den Haag, maar de leden die het elkaar gaan vertellen. Op die manier ontstond er een 'olievlek' op gebied van elektrisch rijden. De ultieme storytelling: beleven, ervaren en vertellen. Wat vinden onze leden nou daadwerkelijk van elektrisch rijden?
Voor/over product of dienst
De ANWB gelooft in een toekomst voor de elektrische auto, maar onbekend maakt onbemind. Heel veel mensen hebben al een beeld of mening over de elektrische auto, terwijl ze er nog nooit mee in aanraking zijn gekomen. Daarom vind de ANWB het belangrijk om zo veel mogelijk mensen met dit fenomeen in aanraking te laten komen.
Doelgroep(en)
leden en niet-leden van de ANWB: de Nederlandse maatschappij.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Met de 'Grootste Elektrische Proefrit van Nederland' hebben de leden van de ANWB in 30 weken elektrisch rijden op de kaart gezet. Doel van de campagne was om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met het fenomeen elektrisch rijden en hun ervaringen en die van hun omgeving met elkaar en de ANWB te delen. Iedere week krijgen 12 nieuwe testrijders een elektrische auto mee voor 6 dagen. Deze duurtesters zijn samen met hun omgeving gaan testen. Zij lieten 30 mensen proefrijden en legden daar minimaal 10 van vast op beeld. Daarvoor werd een smartphone bijgeleverd, zodat alle belevenissen middels een speciaal ontworpen 'interviewr-app' snel konden worden vastgelegd, gepost en gedeeld via nieuwe media. Dus niet de ANWB die vertelt vanuit Den Haag, maar de leden die het elkaar gaan vertellen. Op die manier ontstond er een 'olievlek' op gebied van elektrisch rijden. De ultieme storytelling: beleven, ervaren en vertellen. Wat vinden onze leden nou daadwerkelijk van elektrisch rijden?
Voor/over product of dienst
De ANWB gelooft in een toekomst voor de elektrische auto, maar onbekend maakt onbemind. Heel veel mensen hebben al een beeld of mening over de elektrische auto, terwijl ze er nog nooit mee in aanraking zijn gekomen. Daarom vind de ANWB het belangrijk om zo veel mogelijk mensen met dit fenomeen in aanraking te laten komen.
Doelgroep(en)
leden en niet-leden van de ANWB: de Nederlandse maatschappij.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Met de 'Grootste Elektrische Proefrit van Nederland' hebben de leden van de ANWB in 30 weken elektrisch rijden op de kaart gezet. Doel van de campagne was om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met het fenomeen elektrisch rijden en hun ervaringen en die van hun omgeving met elkaar en de ANWB te delen. Iedere week krijgen 12 nieuwe testrijders een elektrische auto mee voor 6 dagen. Deze duurtesters zijn samen met hun omgeving gaan testen. Zij lieten 30 mensen proefrijden en legden daar minimaal 10 van vast op beeld. Daarvoor werd een smartphone bijgeleverd, zodat alle belevenissen middels een speciaal ontworpen 'interviewr-app' snel konden worden vastgelegd, gepost en gedeeld via nieuwe media. Dus niet de ANWB die vertelt vanuit Den Haag, maar de leden die het elkaar gaan vertellen. Op die manier ontstond er een 'olievlek' op gebied van elektrisch rijden. De ultieme storytelling: beleven, ervaren en vertellen. Wat vinden onze leden nou daadwerkelijk van elektrisch rijden?
Voor/over product of dienst
De ANWB gelooft in een toekomst voor de elektrische auto, maar onbekend maakt onbemind. Heel veel mensen hebben al een beeld of mening over de elektrische auto, terwijl ze er nog nooit mee in aanraking zijn gekomen. Daarom vind de ANWB het belangrijk om zo veel mogelijk mensen met dit fenomeen in aanraking te laten komen.
Doelgroep(en)
leden en niet-leden van de ANWB: de Nederlandse maatschappij.