Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Durex Product Tester
Opdrachtgever:
Reckitt Benckiser
Bureau:
MEC
Datum eerste publicatie:
04/11/2013
url:
http://www.facebook.com/DurexNL
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Djurre de Wit (MEC), Rik toe Water (MEC)
Art Direction / Design:
Djurre de Wit (MEC), Rik toe Water (MEC)
Copy / Redactie:
Djurre de Wit (MEC), Rik toe Water (MEC)
Interaction Design:
Djurre de Wit (MEC), Rik toe Water (MEC)
Technische realisatie:
Jeroen Valkenburg (Partout Interactive), Leila Mulder (Partout Interactive)
Account:
Djurre de Wit (MEC)
Verantwoordelijk bij klant:
Ernst-Jan van Leeuwen
Overigen:
Ingeborg van der Giesen (MEC), Wendy van Eis (MEC), Charlotte Krijger (MEC)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Let’s talk about sex, baby!
Hoe maak je van condoommerk Durex een sexy merk, of eigenlijk: een seks merk! Normaal doen over seks is voor veel mensen nog steeds ongemakkelijk. Totdat we een motief bedachten voor de doelgroep… Kies de lekkerste baan ter wereld: word product tester bij Durex! Het resultaat? 10.000 sollicitaties voor 500 banen. Sollicitanten ondergaan een seks assessment. Hoe flexibel ben jij? Inzetbaar in meerdere posities? De testers krijgen zelfs Durex visitekaartjes. Nog meer resultaten: de fanbase groeit naar 28.000. En marktleider Durex realiseert een salesgroei van 18%!
Voor/over product of dienst
Durex is al jaren de stabiele marktleider in condooms. Om toch nog groei te realiseren worden glijmiddelen en seks speeltjes geïntroduceerd om zo een bredere markt te betreden.
Doelgroep(en)
Mannen (en vrouwen) tussen de 18 en 35 jaar