Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Uitnodiging voor een topprestatie
Opdrachtgever:
Albert Heijn
Bureau:
MEC
Datum eerste publicatie:
01/11/2012
url:
http://www.facebook.com/AlbertHeijn & www.ah.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Mediastrategie: Eva Holtkamp, Fiona Hoogmoed, Marloes van Schaik (MEC)
Art Direction / Design:
TBWA, Room and Fabrique
Copy / Redactie:
TBWA, Room and Fabrique, MEC
Account:
Eva Holtkamp, Marloes van Schaik, Eric Lammerts van Bueren (MEC)
Verantwoordelijk bij klant:
Matthieu Couvreur, Esmee Rozemeyer


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
In 2012 staat Albert Heijn voor een enorme uitdaging: hoe blijven we dé Kerstwinkel van Nederland. Maar ook: hoe nemen we meer voorsprong op de kopiërende concurrentie? Het ‘Kerst-roer’ moet om bij Albert Heijn. Een verandering die binnen twee weken moet gebeuren. Echter: in betaalde media is Kerstcommunicatie vóór Sinterklaas een absolute ‘no go’. Totdat …MEC een slimme aanpak ontwikkelt. Onze analyse van het online zoekgedrag en de ‘digitale footprint’ van consumenten toont aan dat oriëntatie op en conversaties over Kerstgerechten wél eerder beginnen, zelfs al in november! Dit inzicht is de aanzet voor een campagne die, onder de radar, ruim voor Sinterklaas start. Een ingenieuze en succesvolle campagne die de consument volgt in haar gemoedstoestand: van inspiratie tot en met de absolute stressfase.
Voor/over product of dienst
De kerstcampagne van Albert Heijn in 2012

Het big idea (TBWA/Room): Kerst begint op de Allerhande Kerstmarkt van Albert Heijn”
Doelgroep(en)
Nederland 18+