Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De IKEA-catalogus komt tot leven in je broekzak
Opdrachtgever:
IKEA
Bureau:
MEC
Datum eerste publicatie:
08/03/2014
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Josine Karsten (MEC), Wanda Mulder (MEC)
Art Direction / Design:
Josine Karsten (MEC), Wanda Mulder (MEC), Steven Roest (NoProtocol), Paul Appelhof (Adrime)
Interaction Design:
Steven Roest (NoProtocol)
Technische realisatie:
Steven Roest (NoProtocol)
Account:
Josine Karsten (MEC), Wanda Mulder (MEC), Marieke Berends (MEC)
Verantwoordelijk bij klant:
Carolien de Wit


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Elk jaar lanceert IKEA haar beroemde catalogus. Het belangrijkste event van het jaar. Wij maakten er een event van een jaar van, in je broekzak! De meeste consumenten maken niet snel gebruik van nieuwe digitale technologieën, tenzij ze de voordelen ervan begrijpen. Dus om hen de IKEA catalogus app te laten gebruiken, lieten we hen zien hoe het werkt met een demo…in een advertentie….een mobiele advertentie!
Deze mobiele advertentie bevatte specifieke kenmerken van de app en gaf zo een interactieve ‘swipe and turn’ preview. We maakten van mobiel adverteren een innovatieve mobiele ervaring.
‘We geven de consument een full screen mobile experience’
Voor/over product of dienst
De lancering van de catalogus is HET event voor IKEA, die ieder jaar voor een boost in winkelbezoek zorgt. Sinds 2011 heeft IKEA ook een app-versie van de catalogus.
Doelgroep(en)
20-65 jaar