Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Mercedes-Benz zet de trend
Opdrachtgever:
Mercedes-Benz
Bureau:
MEC
Datum eerste publicatie:
01/06/2012
url:
http://www.facebook.com/mercedesbenz.nl & http://mb.mercedes-benz.com/nl_NL
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Charlotte Krijger (MEC), Thijs Boon (Vice)
Art Direction / Design:
Charlotte Krijger (MEC), Thijs Boon (Vice)
Copy / Redactie:
Rik toe Water (MEC), Perre van den Brink (Vice)
Account:
Tamara Eeuwes (MEC)
Verantwoordelijk bij klant:
Peter Zijlstra
Overigen:
Rik Dolk, Danielle Terpstra (Mercedes-Benz)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Mercedes-Benz (MB) wordt voornamelijk gereden door “oude mannen en taxichauffeurs”. Dat is althans de perceptie van het jongere deel van de MB doelgroep en daarom overwegen zij het merk niet. We startten daarom een nieuwe levenscyclus door hippe, trendy innovators te betrekken bij het merk via het MB! Blog. Hun ‘likes’ en ‘shares’ op Facebook worden gezien door hun volgers, de early adopters, want innovators weten wat hot is! Meer dan 58.000 fans omarmden het merk Mercedes-Benz. We brachten niet alleen de liefde voor het merk terug, maar scoorden ook op bekendheid, overweging en koopintentie!
Voor/over product of dienst
Het merk Mercedes-Benz
Doelgroep(en)
Jongeren 20-34 jaar en de Young at heart doelgroep 35-49 jaar