Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Sparta, de Grote Fietsenroof
Opdrachtgever:
Sparta B.V.
Bureau:
CCCP Reclame
Datum eerste publicatie:
05/01/2012
url:
http://jateensparta.monkapps.com/case
Categorie:
Game
Social Media

Credits

Concept:
Jan Willem de Man, Frenkel Schönfeld, Erik Wünsch
Art Direction / Design:
Emile Pen, Jan Willem de Man
Copy / Redactie:
Frenkel Schönfeld, Erik Wünsch
Interaction Design:
Media Monks
Technische realisatie:
Media Monks
Account:
Marije de Graaff, Eelco Keune
Verantwoordelijk bij klant:
Marco Kalden, Mark Kuper


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
De Grote Fietsenroof van Sparta is een online game die zich grotendeels afspeelde op Facebook en waarbij Sparta heel Nederland opriep om fietsen te jatten in plaats van te kopen.
Spelers konden een Sparta uit de showroom jatten en die daarna letterlijk naar Facebook slepen. Hier kreeg het spel een tweede laag, want vanaf nu konden je vrienden de fiets weer van jou jatten, en hun vrienden weer van hun, enzovoorts, enzovoorts. Al snel begon ook de politie zich ermee te bemoeien. Door fietsen terug te vorderen, kwamen er steeds minder fietsen in omloop voor hetzelfde aantal dieven, waardoor de jatfrequentie alleen maar omhoog ging.
Uiteindelijk lukte het negen mensen om uit handen van vrienden (en politie!) te blijven. Deze meesterdieven kregen hun gejatte Sparta, in het echt.
Voor/over product of dienst
De Sparta Specials: Sparta's bijzondere design fietsen.
Doelgroep(en)
M/V 18-35


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De Grote Fietsenroof van Sparta is een online game die zich grotendeels afspeelde op Facebook en waarbij Sparta heel Nederland opriep om fietsen te jatten in plaats van te kopen.
Spelers konden een Sparta uit de showroom jatten en die daarna letterlijk naar Facebook slepen. Hier kreeg het spel een tweede laag, want vanaf nu konden je vrienden de fiets weer van jou jatten, en hun vrienden weer van hun, enzovoorts, enzovoorts. Al snel begon ook de politie zich ermee te bemoeien. Door fietsen terug te vorderen, kwamen er steeds minder fietsen in omloop voor hetzelfde aantal dieven, waardoor de jatfrequentie alleen maar omhoog ging.
Uiteindelijk lukte het negen mensen om uit handen van vrienden (en politie!) te blijven. Deze meesterdieven kregen hun gejatte Sparta, in het echt.
Voor/over product of dienst
De Sparta Specials: Sparta's bijzondere design fietsen.
Doelgroep(en)
M/V 18-35