Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Onze Albert Heijn
Opdrachtgever:
Albert Heijn
Bureau:
YoungWorks
Datum eerste publicatie:
01/07/2013
url:
http://www.facebook.com/werkenbijalbertheijn
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Cees Dingler, Natasja Draer, Kim van Dongen
Art Direction / Design:
Natasja Draer, Cees Dingler
Copy / Redactie:
Kim van Dongen
Interaction Design:
Rik Spruyt
Technische realisatie:
Nico Veenman
Account:
Arco Bregman, Juliette van den Ouweland, Elsje Nagel
Verantwoordelijk bij klant:
Rene Herremans, Dorien Burgers (Albert Heijn)
Overigen:
Strategie: Bart de Ridder


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Albert Heijn heeft de ambitie om in 2015 de aantrekkelijkste bijbaanwerkgever te zijn en wil medewerkers daarbij betrekken. Jaarlijks werft AH 45.000 nieuwe bijbaners, maar elk jaar verlaten ook weer ongeveer 45.000 bijbaners het bedrijf. Dit hoge verloop betekent hoge vervangingskosten.

De langlopende campagne ‘Onze Albert Heijn’ heeft als hoofddoel om de medewerkers te betrekken bij de winkel. Daarbij is het verbeteren van het imago van AH als bijbaan werkgever via ervaringsverhalen van medewerkers belangrijk. In de hele aanpak staat het team van de lokale supermarkt centraal. Zij geven zelf invulling en karakter aan het clubgevoel en aan het behoud en de wervingsactiviteiten van collega’s. Albert Heijn faciliteert, betrekt en geeft impulsen aan ‘Onze Albert Heijn’ door oa. een eigen clublogo per winkel, met op maat te maken materialen en sinds begin dit jaar ook met een eigen facebookpagina plùs een nieuwe handige Facebook tool: de ‘AlbertHeijn Facebook vuller’ app.
Voor/over product of dienst
Albert Heijn is één van de grootste bijbanen werkgevers van Nederland.
Doelgroep(en)
Eigen medewerkers in de winkel, de meesten van hen zijn scholier of student met een bijbaan. De bijbaanmarkt is bij uitstek een ambassadeursmarkt.