Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
First Choice Cola
Opdrachtgever:
Superunie
Bureau:
YoungWorks
Datum eerste publicatie:
01/02/2015
url:
https://www.facebook.com/Firstchoicecola
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Kim van Dongen, Natasja Draer, Cees Dingler
Art Direction / Design:
Natasja Draer, Joris de Monchy
Copy / Redactie:
Kim van Dongen
Interaction Design:
Rik Spruyt
Technische realisatie:
The Young Generation
Account:
Arco Bregman, Juliette van den Ouweland, Elsje Nagel
Verantwoordelijk bij klant:
Hans Kruijf, Maikel Trommelen (Superunie)
Overigen:
Strategie: Bart de Ridder


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Hoe laten we jongeren weten dat er naast Coca-Cola en Pepsi nog een serieuze cola is? Met een online game waarvoor moeders naar de winkel rennen.
In een periode van 3 weken worden in de supermarkten van ondermeer Dirk, Deka, Deen, Plus, Vomar en Nettorama honderdduizend 4-packs anderhalve liter flessen First Choice Cola weggezet. Bij een 4 pack FCC krijg je een gratis beanie; de ‘controllermuts’. Met de muts, waar een AR marker op zit, speel je een online snowboardgame. Het gebruik van de muts bij het gamen geeft een unieke dimensie en versterkt het gevoel bij de speler dat hij/zij in de game zit.
Voor/over product of dienst
First Choice Cola is het huismerk cola van Superunie. Het merk is eigenwijs en meer op het individu gericht dan op de many happy.
Doelgroep(en)
Jongeren in leeftijd van 12-16 jaar. In die leeftijdsgroep zijn jongeren volop hun eigen identiteit aan het ontdekken. Ze gaan van meelopers naar individuen met een eigen smaak. Ze zoeken en verleggen hun grenzen, tonen hun lef.