Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Dress Red Day
Opdrachtgever:
Hartstichting
Bureau:
Publicis
Datum eerste publicatie:
29/09/2012
url:
http://vimeo.com/publicisnl/dressredday
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Jeroen de Korte, Marco Sluijter
Art Direction / Design:
Marco Sluijter
Copy / Redactie:
Jeroen de Korte
Interaction Design:
Lucas Simons, Francisco Rodriguez Bouzas
Technische realisatie:
Kelly Kouw, Jeroen Hessing, Ingrid van Vliet
Account:
Els van Kuppeveld, Marcella van Holten-Beekman, Martine de Kock, Viviane Cloin
Verantwoordelijk bij klant:
Marja Smits, Marion Beishuizen, Daan Zeelt
Overigen:
Bianca van den Boogaard, Gertjan Hafkamp, Mathijs Boonstra, Eppo Luiken, Dave Fransen, Arno Bosma


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Bij nog te weinig mensen is bekend dat hart- en vaatziekten doodsoorzaak nummer 1 zijn bij vrouwen. Met het thema ‘Laat je hart zien’ roept de Hartstichting vrouwen op om iets roods te dragen op 29 september en zo aandacht te vragen voor dit verontrustende feit. Door rood te dragen op Dress Red Day laten vrouwen, op een overdrachtelijke manier, zien dat zij de strijd tegen hart- en vaatziekten steunen. In de campagne stond Facebook als activatieplatform centraal waar ook met een Facebook app de profielfoto rood aangekleed kon worden.
Voor/over product of dienst
De Hartstichting is een non-profit organisatie die zich inzet om hart- en vaatziekten bij Nederlanders te voorkomen en te bestrijden middels onderzoek, patiëntenzorg, preventie en voorlichting.
Hoewel hart- en vaatziekten doodsoorzaak nummer 1 zijn bij vrouwen is dit bij veel mensen nog niet bekend. Sinds 2010 organiseert de Hartstichting jaarlijks, op Wereld Hart Dag (29 september), Dress Red Day om de betrokkenheid te vergroten bij de strijd tegen hart- en vaatziekten bij vrouwen. Voorheen als onderdeel van een grotere campagne. In 2012 voor het eerst als aparte, op zich zelf staande campagne.
Doelgroep(en)
Vrouwen, met een focus op de leeftijdsgroep van 25 tot 49 jaar. Vrouwen in deze leeftijdscategorie zijn zich minder bewust van het probleem van hart- en vaatziekten bij vrouwen.