Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Pepsi Rider: Een verhalenplatform op wielen
Opdrachtgever:
PepsiCo Nederland
Bureau:
LikeFriends
Datum eerste publicatie:
04/08/2012
url:
https://www.facebook.com/pepsinederland/app_411841325541528
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Stef de Jong, Joris Hofstede
Art Direction / Design:
Joris Hofstede, Jasper Mittelmeijer
Copy / Redactie:
Jasper Mittelmeijer, Joris Hofstede
Interaction Design:
Lowie Teunissen
Account:
Stef de Jong, Mette Timmermans, Rogier de Brouwers
Verantwoordelijk bij klant:
Michael Willems, Sylvia Huibers, Caroline Henneman, Michael Blankert
Overigen:
Chauffeur en Gastheer: Harold Boldewijn


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Pepsi's social media programma is geen campagne. De regie ligt bij de volgers op social media, de fan bepaalt en speelt een grote rol.

Pepsi toont lef door niet direct te kiezen voor freebeez, prijzen of verplichte likes, maar te kiezen voor het veroorzaken van ervaringen. Ervaringen en verhalen van fans die het merk Pepsi inhoud geven.

Het platform wat dit mogelijk maakt is de Pepsi Rider. Een oude Dodge bus uit '66. Van opbouw, tot pechgevallen, tot testritten, alles wordt gedeeld en geeft aanleiding voor verhaal en waar mogelijk is het de fan die de richting van het programma bepaalt.

Pepsi omarmt met hiermee het onvoorspelbare van social media en bewijst geen like-traps, fangates of prijzen nodig te hebben om een gezonde interactie aan te gaan met de consument. Het merk kiest ervoor samen met het bureau op avontuur te gaan waarin niet bepaald is waar het logo staat en soms besloten moet worden, of het wegslepen van de bus door de ANWB wel bij de merkwaarden past.
Voor/over product of dienst
Het merk Pepsi.
Doelgroep(en)
16 - 25 jong van geest, hedonistisch, op zoek naar instant fun, open voor nieuwe dingen, energiek, super connected, sociaal.