Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ING Next Generation Banking
Opdrachtgever:
ING Bank N.V.
Bureau:
Energize Amsterdam
Datum eerste publicatie:
07/01/2013
url:
http://www.facebook.com/ingcareers/app_418566908199135
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Jesse Ridder, Jurriaan van Bokhoven
Art Direction / Design:
Jurriaan van Bokhoven, Paul Duijser
Copy / Redactie:
Jesse Ridder
Technische realisatie:
Lucas Huizinga (Social Developers)
Account:
Paul Koole, Klaas Weima
Verantwoordelijk bij klant:
Wenka Booij
Overigen:
Strategie: Sjoerd Goderie, Berber Hoekstra. Video's: Jelle Pothoven Productie: Daphne Story


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Next Generation Banking is een social recruitment campagne waarmee ING zichzelf neerzet als interessante werkgever voor internationaal (financieel) talent. Via Facebook worden deze bankiers van de toekomst uitgedaagd om bankzaken op een zo helder mogelijke manier uit te leggen, namelijk aan 7 tot 10 jarigen; de cliënten van de toekomst. Hiermee positioneert ING zich als een werkgever waarbij je de kans hebt om te bouwen aan een financieel gezonde toekomt, waarin helderheid en transparantie de boventoon voeren. De ingestuurde antwoorden gebruikt ING om een uniek kinderboek over bankieren te ontwikkelen. Daarnaast beloont Koos Timmermans, vicevoorzitter van ING Bank, de meest inspirerende deelnemers met een persoonlijke referentie. De campagne is gedurende vijf weken uitgerold in meerdere landen waar ING actief is, waaronder de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Engeland, Roemenië en Polen.
Voor/over product of dienst
ING Careers is de recruitmenttak van ING wereldwijd. Met 37 miljoen klanten over de hele wereld wil ING toptalent aantrekken om deze klanten te bedienen op een open, transparante en servicegerichte manier. Hiervoor is een speciaal International Talent Programme opgestart. Het International Talent Programme kenmerkt zich door de focus op persoonlijke ontwikkeling van de toptalenten. Nieuwe werknemers worden uitgedaagd het beste uit zichzelf te halen.
Doelgroep(en)
De doelgroep van deze campagne zijn getalenteerde studenten van de internationale business schools. Ze behoren tot een unieke generatie; ze leven nu in een economische crisis, maar groeien ook op in een wereld vol kansen en mogelijkheden. In hun ogen is niets onmogelijk. Ze willen emotioneel betrokken zijn bij hun werkgever en hebben de ambitie om middels hun carrière een waardevolle bijdrage te leveren aan de wereld om hen heen. Geluk en persoonlijke ontwikkeling zijn voor hun belangrijker dan financiële bonussen.