Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Unseen Photo Fair 2012
Opdrachtgever:
Unseen Photo Fair
Bureau:
Vandejong
Datum eerste publicatie:
01/03/2012
url:
http://www.unseenamsterdam.com/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Vandejong
Art Direction / Design:
Pjotr de Jong, Hamid Sallali, Ruben Doornweerd, Rozemarijn Koopmans
Copy / Redactie:
Marcel Feil (Foam), Marieke Kitzen, Margot van der Krogt, Eveliina Petäjäaho, Cassandra Pizzey
Interaction Design:
Franklin de Bekker
Technische realisatie:
Yoomee
Account:
Cyril van Sterkenburg
Verantwoordelijk bij klant:
Marloes Krijnen (Foam), Roderick van der Lee (Platform A), Pjotr de Jong (Vandejong)
Overigen:
PR: Rhiannon Pickles, Merel Kappelhoff, Noni May Betcke, Maurice Seleky. Video-content: Willem Aerts. Fotografie: Tue Juelsbo.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Branding Agency Vandejong heeft de campagne en de merkstrategie ontwikkeld voor de nieuwe internationale fotografiebeurs Unseen, die in september 2012 voor de eerste keer plaatsvond in Cultuurpark Westergasfabriek in Amsterdam.

Unseen is als nieuw cultureel merk door Vandejong gepositioneerd als ‘a photo fair with a festival flair’. Vandejong voerde de campagne voor Unseen zowel online als offline met een sterke focus op content. De contentstrategie richtte zich op het activeren van de netwerken van galeries en het bereiken van een nieuw publiek, de zogenaamde first-time buyers. De fotografie en de verhalen van de fotografen zelf stonden daarbij altijd centraal.

Voor de online campagne ontwikkelde Vandejong o.m. een website met speciale community-functionaliteit, een iPhone app en een uitgebreide serie blogs, interviews en video’s. In combinatie met een krachtige offline campagne en een proactieve PR-campagne heeft dit geleid tot een zeer succesvolle eerste editie van Unseen.
Voor/over product of dienst
Unseen is de eerste internationale fotografiebeurs van Nederland. Unseen biedt een podium aan hedendaags (vaak nog onbekend) fotografietalent. De eerste editie vond plaats in september 2012 op het Cultuurpark Westerpark in Amsterdam, de tweede editie gaat van start in september 2013. Unseen is een initiatief van fotografiemuseum Foam, cultureel ontwikkelaar Platform A en branding agency Vandejong.
Doelgroep(en)
- Bestaande kunst- en fotografieverzamelaars
- Nieuwe verzamelaars (first-time-buyers)
- Galeriehouders
- Fotografen
- Pers
- Uitgevers
- Studenten
- Algemeen publiek

Voor alle doelgroepen geldt: zowel nationaal als internationaal.