Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Staatsloterij Droom Oud & Nieuw
Opdrachtgever:
Staatsloterij
Bureau:
Doom&Dickson
Datum eerste publicatie:
10/12/2012
url:
http://www.inzendingen.nu/staatsloterij
Categorie:
Mobile
Innovation
Online Campagne

Credits

Concept:
Dennis Baars, Erik Falke, Joey Duis, Arno Sellenraad
Art Direction / Design:
Arno Sellenraad, Scott van der Velden, Shop Around
Copy / Redactie:
Joey Duis, Marthijn Klopper
Interaction Design:
TWNKLS
Technische realisatie:
TWNKLS
Account:
Robert van Dijk, Maroeschka Volker, Sarah van der Steege
Verantwoordelijk bij klant:
Marcel Ribbens, Mariska Rouwendal, Froukje Claes, Gwen de Jager


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Hoe maken we de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij nog aantrekkelijker? Door beleving toe te voegen aan het lot waarmee de ervaring van winnen ‘tastbaar’ wordt!

Met de interactieve 3D Augmented Reality app breng je het Oudejaarslot tot leven en stel je jouw Droom Oud & Nieuw samen. En door een foto van je droom te delen via social media kan je hem nog winnen ook!
De app werd aangejaagd via een e-mailing waarin girale Staatsloterij spelers hun Oudejaarslot ontvingen, waarna al snel virale verspreiding plaatsvond. Resultaat: 53.000 downloads binnen 2 weken, wat meer dan 100.000 belevingen en veel PR & exposure op social media opleverde.
Voor/over product of dienst
Het Oudejaarslot/Oudejaarstrekking van de Staatsloterij.
Doelgroep(en)
Alle volwassen Nederlanders (18+) die wel eens meedoen aan een loterij.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Hoe maken we de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij nog aantrekkelijker? Door beleving toe te voegen aan het lot waarmee de ervaring van winnen ‘tastbaar’ wordt!

Met de interactieve 3D Augmented Reality app breng je het Oudejaarslot tot leven en stel je jouw Droom Oud & Nieuw samen. En door een foto van je droom te delen via social media kan je hem nog winnen ook!
De app werd aangejaagd via een e-mailing waarin girale Staatsloterij spelers hun Oudejaarslot ontvingen, waarna al snel virale verspreiding plaatsvond. Resultaat: 53.000 downloads binnen 2 weken, wat meer dan 100.000 belevingen en veel PR & exposure op social media opleverde.
Voor/over product of dienst
Het Oudejaarslot/Oudejaarstrekking van de Staatsloterij.
Doelgroep(en)
Alle volwassen Nederlanders (18+) die wel eens meedoen aan een loterij.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Hoe maken we de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij nog aantrekkelijker? Door beleving toe te voegen aan het lot waarmee de ervaring van winnen ‘tastbaar’ wordt!

Met de interactieve 3D Augmented Reality app breng je het Oudejaarslot tot leven en stel je jouw Droom Oud & Nieuw samen. En door een foto van je droom te delen via social media kan je hem nog winnen ook!
De app werd aangejaagd via een e-mailing waarin girale Staatsloterij spelers hun Oudejaarslot ontvingen, waarna al snel virale verspreiding plaatsvond. Resultaat: 53.000 downloads binnen 2 weken, wat meer dan 100.000 belevingen en veel PR & exposure op social media opleverde.
Voor/over product of dienst
Het Oudejaarslot/Oudejaarstrekking van de Staatsloterij.
Doelgroep(en)
Alle volwassen Nederlanders (18+) die wel eens meedoen aan een loterij.