Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
HEMA Broodje
Opdrachtgever:
HEMA
Bureau:
Doom&Dickson & Guilty People
Datum eerste publicatie:
04/09/2012
url:
http://www.inzendingen.nu/hema
Categorie:
Online Campagne
Social Media

Credits

Concept:
Rene Verbong, Joey Duis, John de Vries
Art Direction / Design:
Marc Luijkx, John de Vries, Arno Sellenraad, Jasin Tairaidrissi
Copy / Redactie:
Rene Verbong , Joey Duis, Marc Luijkx
Interaction Design:
Marc Luijkx, Robert Keukelaar
Technische realisatie:
Bogdan Firicel
Account:
Frieda Ulsamer de Waard, Karin van Dalen, Henry Klerks, Sanne van Ettinger, Cyril Stom
Verantwoordelijk bij klant:
Kim Kleine Staarman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Hoe krijg je een jongere doelgroep naar de HEMA horeca? Laat ze zelf hét nieuwe HEMA broodje bedenken. Maar hoe vertel je dat jouw broodje het lekkerst is? Door een op maat gemaakte commercial (ingesproken door de échte HEMA stem) te delen! Dankzij virale verspreiding via social media hoefde HEMA geen media in te kopen. Deelnemers kregen een coupon om de top 3 in de winkel te proeven en kozen zo de winnaar (het meest verkochte broodje). De campagne is aangejaagd via HEMA kanalen (Facebook en raamposters). Resultaat: 50.000 gemaakte broodjes, geschat bereik online commercials 4,5 miljoen, 365.000 uitgebrachte stemmen, 34% conversie op de coupons.
Voor/over product of dienst
HEMA horeca gelegenheden in Nederland.
Doelgroep(en)
HEMA is voor iedereen. Maar in deze campagne leggen we een licht accent op jongeren (16-35) en richten we ons met name op de HEMA Facebook fans.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Hoe krijg je een jongere doelgroep naar de HEMA horeca? Laat ze zelf hét nieuwe HEMA broodje bedenken. Maar hoe vertel je dat jouw broodje het lekkerst is? Door een op maat gemaakte commercial (ingesproken door de échte HEMA stem) te delen! Dankzij virale verspreiding via social media hoefde HEMA geen media in te kopen. Deelnemers kregen een coupon om de top 3 in de winkel te proeven en kozen zo de winnaar (het meest verkochte broodje). De campagne is aangejaagd via HEMA kanalen (Facebook en raamposters). Resultaat: 50.000 gemaakte broodjes, geschat bereik online commercials 4,5 miljoen, 365.000 uitgebrachte stemmen, 34% conversie op de coupons.
Voor/over product of dienst
HEMA horeca gelegenheden in Nederland.
Doelgroep(en)
HEMA is voor iedereen. Maar in deze campagne leggen we een licht accent op jongeren (16-35) en richten we ons met name op de HEMA Facebook fans.