Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
SIRE Tolerantie®
Opdrachtgever:
SIRE
Bureau:
Doom&Dickson
Datum eerste publicatie:
10/03/2012
url:
http://www.inzendingen.nu/tolerantie
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Marcel Frensch, Rogier Mahieu, Joey Duis, Arno Sellenraad
Art Direction / Design:
Marcel Frensch, Jaap Sinke, Arno Sellenraad
Copy / Redactie:
Rogier Mahieu, Joey Duis
Interaction Design:
Joey Duis, Bliss Interactive
Technische realisatie:
Bliss Interactive
Account:
Frieda Ulsamer de Waard, Carina Snippe, Mariska Reijmers, Sarah van der Steege
Verantwoordelijk bij klant:
Pim Slierings, Barbera Wolfensberger, Bas Verheijen, Marion Koopman, Marc de Vries
Overigen:
Citigate First Financial, Czar, Wenneker, The Ambassadors, Jasin Tairaidrissi, Cyril Stom, Hanneke Kampschreur, Hectic Electric, Gerben Molenaar, Floris Kingma, Souverein, Lukas Gobel Unit C.M.A, AdGibbon


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Tolerantie in Nederland is niet meer zo vanzelfsprekend. Tijd om bewustwording te creëren door tolerantie als product in de markt te zetten. Dat, door last van een slecht imago, wel wat marketingondersteuning nodig heeft. Want hoe meer mensen Tolerantie® gebruiken, hoe meer Nederland opknapt. De crossmediale lancering, inclusief testimonials en sampling leidde mensen naar bestelsite Tolerantie.nu. Na ‘aanschaf’ van een doosje Tolerantie® konden tevreden gebruikers ambassadeur worden en een persoonlijke advertentie delen. Ophef rondom de campagne zorgde zelfs voor Kamervragen. Deze discussie, waarbij uiteenlopende meningen naast elkaar bestonden, raakt de essentie van het begrip ‘tolerantie’ waarmee ons doel is bereikt.
Voor/over product of dienst
Tolerantie is de bereidheid om in vrede en harmonie te leven met mensen die een andere religie, opvattingen of (seksuele) gewoonten hebben. Als handelsnatie zit dit van oudsher in het DNA van Nederland. Door ons progressieve beleid omtrent gevoelige onderwerpen als abortus, euthanasie, soft drugs, prostitutie en het homohuwelijk worden we door de rest van de wereld vaak gezien als toonbeeld van tolerantie.

Er is echter een ommekeer in de houding van Nederlanders. 53% vindt Nederland in de afgelopen twee decennia minder tolerant geworden. De huidige tendens is dat we onder het motto van vrije meningsuiting overal, vaak ongenuanceerd, wat van moeten vinden. Gesterkt door politieke en economische onzekerheid worden onze denkbeelden vaker gedreven door wantrouwen, verdeeldheid, pessimisme en angst. Hierdoor glijden we af naar een verharde maatschappij waar minder ruimte is voor verschillende overtuigingen en tolerantie een negatieve lading krijgt, i.p.v. een te koesteren verworvenheid.
Doelgroep(en)
Heel Nederland.