Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Reiskrant Reporter brengt vakantiegangers in de KLM-stemming
Opdrachtgever:
KLM
Bureau:
TMG
Datum eerste publicatie:
08/08/2012
url:
http://www.reiskrantreporter.nl
Categorie:
Crossmedia
Content
Media-Inzet
Website

Credits

Concept:
Niels Vrijhoeven, Kasper Dado, Gonnie Spijkstra
Art Direction / Design:
Walter Smetsers, Ramon Gervais
Copy / Redactie:
Niels Vrijhoeven, Gonnie Spijkstra, Menno van Bohemen
Interaction Design:
Ron Kok, Sofie Pelmelay
Technische realisatie:
Carlo van Herwaarden, Peter Postma
Account:
Rob van Rijswijk, Gonnie Spijkstra, Menno van Bohemen
Verantwoordelijk bij klant:
Jacqueline van der Gulik, Paul Sluis
Overigen:
Research & insights: Anouk Hummel, Niels van Dijken


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Vanuit de wens van KLM om vakantiegangers te inspireren, is in samenwerking met De Reiskrant van De Telegraaf een nieuw crossmediaal uitgeefconcept ontstaan: Reiskrant Reporter.
Reiskrantreporter.nl is een nieuwe website waar iedereen een potentiële verslaggever voor De Telegraaf Reiskrant is. Vakantiegangers kunnen op de site ‘reports’ van hun vakantie plaatsen. De beste reports worden dagelijks doorgeplaatst op Reiskrant.nl. En één report haalt wekelijks de krant.
Gebruikers doen erg hun best om met hun report in de krant terecht te komen. Daardoor zijn er binnen een paar maanden al meer dan 1500 hoogkwalitatieve user generated reports online gepubliceerd. Daarmee is reiskrantreporter.nl heel snel een contentrijk platform geworden, waar de rest van Nederland inspiratie op doet voor de volgende vakantie. Mede mogelijk gemaakt door KLM, die met logo-vermelding, advertentioneel, maar ook functioneel aanwezig is op de site en de on- en offline doorvertalingen daarvan.
Voor/over product of dienst
KLM wordt nog veel gezien als een wat duurdere, zakelijke vliegtuigmaatschappij. Om KLM weer bij de Nederlandse vakantieganger op het netvlies te krijgen, is er een aantal jaar geleden strategie ontwikkeld die wordt samengevat in de pay-off: “een reis vol inspiratie”. Daarmee wil KLM duidelijk maken dat ze er voor iedere vakantieganger is.
Doelgroep(en)
Alle vakantiegangers van Nederland.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Vanuit de wens van KLM om vakantiegangers te inspireren, is in samenwerking met De Reiskrant van De Telegraaf een nieuw crossmediaal uitgeefconcept ontstaan: Reiskrant Reporter.
Reiskrantreporter.nl is een nieuwe website waar iedereen een potentiële verslaggever voor De Telegraaf Reiskrant is. Vakantiegangers kunnen op de site ‘reports’ van hun vakantie plaatsen. De beste reports worden dagelijks doorgeplaatst op Reiskrant.nl. En één report haalt wekelijks de krant.
Gebruikers doen erg hun best om met hun report in de krant terecht te komen. Daardoor zijn er binnen een paar maanden al meer dan 1500 hoogkwalitatieve user generated reports online gepubliceerd. Daarmee is reiskrantreporter.nl heel snel een contentrijk platform geworden, waar de rest van Nederland inspiratie op doet voor de volgende vakantie. Mede mogelijk gemaakt door KLM, die met logo-vermelding, advertentioneel, maar ook functioneel aanwezig is op de site en de on- en offline doorvertalingen daarvan.
Voor/over product of dienst
KLM wordt nog veel gezien als een wat duurdere, zakelijke vliegtuigmaatschappij. Om KLM weer bij de Nederlandse vakantieganger op het netvlies te krijgen, is er een aantal jaar geleden strategie ontwikkeld die wordt samengevat in de pay-off: “een reis vol inspiratie”. Daarmee wil KLM duidelijk maken dat ze er voor iedere vakantieganger is.
Doelgroep(en)
Alle vakantiegangers van Nederland.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Vanuit de wens van KLM om vakantiegangers te inspireren, is in samenwerking met De Reiskrant van De Telegraaf een nieuw crossmediaal uitgeefconcept ontstaan: Reiskrant Reporter.
Reiskrantreporter.nl is een nieuwe website waar iedereen een potentiële verslaggever voor De Telegraaf Reiskrant is. Vakantiegangers kunnen op de site ‘reports’ van hun vakantie plaatsen. De beste reports worden dagelijks doorgeplaatst op Reiskrant.nl. En één report haalt wekelijks de krant.
Gebruikers doen erg hun best om met hun report in de krant terecht te komen. Daardoor zijn er binnen een paar maanden al meer dan 1500 hoogkwalitatieve user generated reports online gepubliceerd. Daarmee is reiskrantreporter.nl heel snel een contentrijk platform geworden, waar de rest van Nederland inspiratie op doet voor de volgende vakantie. Mede mogelijk gemaakt door KLM, die met logo-vermelding, advertentioneel, maar ook functioneel aanwezig is op de site en de on- en offline doorvertalingen daarvan.
Voor/over product of dienst
KLM wordt nog veel gezien als een wat duurdere, zakelijke vliegtuigmaatschappij. Om KLM weer bij de Nederlandse vakantieganger op het netvlies te krijgen, is er een aantal jaar geleden strategie ontwikkeld die wordt samengevat in de pay-off: “een reis vol inspiratie”. Daarmee wil KLM duidelijk maken dat ze er voor iedere vakantieganger is.
Doelgroep(en)
Alle vakantiegangers van Nederland.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Vanuit de wens van KLM om vakantiegangers te inspireren, is in samenwerking met De Reiskrant van De Telegraaf een nieuw crossmediaal uitgeefconcept ontstaan: Reiskrant Reporter.
Reiskrantreporter.nl is een nieuwe website waar iedereen een potentiële verslaggever voor De Telegraaf Reiskrant is. Vakantiegangers kunnen op de site ‘reports’ van hun vakantie plaatsen. De beste reports worden dagelijks doorgeplaatst op Reiskrant.nl. En één report haalt wekelijks de krant.
Gebruikers doen erg hun best om met hun report in de krant terecht te komen. Daardoor zijn er binnen een paar maanden al meer dan 1500 hoogkwalitatieve user generated reports online gepubliceerd. Daarmee is reiskrantreporter.nl heel snel een contentrijk platform geworden, waar de rest van Nederland inspiratie op doet voor de volgende vakantie. Mede mogelijk gemaakt door KLM, die met logo-vermelding, advertentioneel, maar ook functioneel aanwezig is op de site en de on- en offline doorvertalingen daarvan.
Voor/over product of dienst
KLM wordt nog veel gezien als een wat duurdere, zakelijke vliegtuigmaatschappij. Om KLM weer bij de Nederlandse vakantieganger op het netvlies te krijgen, is er een aantal jaar geleden strategie ontwikkeld die wordt samengevat in de pay-off: “een reis vol inspiratie”. Daarmee wil KLM duidelijk maken dat ze er voor iedere vakantieganger is.
Doelgroep(en)
Alle vakantiegangers van Nederland.