Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Omroep MIK
Opdrachtgever:
Ministerie van Sociale Zaken & Werkgelegenheid
Bureau:
THEY
Datum eerste publicatie:
01/04/2012
url:
http://omroepmik.nl/awards
Categorie:
Content
Social Media
Media-Inzet

Credits

Concept:
THEY & BKB
Art Direction / Design:
THEY
Copy / Redactie:
THEY & BKB
Interaction Design:
THEY & Momkai
Technische realisatie:
Momkai
Account:
THEY
Verantwoordelijk bij klant:
Marlies de Roon, Jolanda van der Voort
Overigen:
Productiemaatschappij: Brenninkmeijer & Isaacs ism De Filmgasten


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Omroep Mik. Een online TV kanaal voor en door jongeren met een beperking. Onder begeleiding van een professioneel productieteam maakte 12 gehandicapte jongeren 14 weken lang inspirerende reportages over jongeren met een beperking die de stap naar werk succesvol hebben gemaakt. Natuurlijk aangevuld met concrete tips, om jongeren in het laatste jaar van het speciaal onderwijs het zelfvertrouwen te geven om aan het werk te gaan. Want nu kiezen nog veel van die jongeren voor de veiligheid van een uitkering. Samen met een community manager ging de redactie van Omroep Mik via Twitter en Facebook de dialoog aan met gehandicapte jongeren. Voor het verspreiden van de content hoefde geen betaalde media te worden ingekocht. Leraren gebruikten de content als lesmateriaal en belangenorganisaties verspreidden deze in hun achterban. En, misschien nog wel leuker, 4 jongeren uit de redactie van Omroep Mik vonden via deze organisaties daadwerkelijk een baan.
Voor/over product of dienst
Het Ministerie van Sociale Zaken wilde een campagne die deze jongeren het zelfvertrouwen geeft om aan het werk te gaan. Want de Nederlandse overheid wil dat iedereen in Nederland die kan werken dat ook doet. Dus ook jongeren met een beperking. Maar veel van deze jongeren kiezen op dit moment helaas voor de veiligheid van een uitkering.

Hoe doe je dat, zonder dat de jongeren het gevoel hebben dat ze de les wordt gelezen? En hoe betrekken we de belangrijkste beïnvloeders (leraren en belangengroepen) op een positieve manier? De campagne slaagde er uiteindelijk in om op een unieke manier deze lastige groep jongeren te bereiken en op de juiste manier te raken.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep zijn jongeren in het laatste jaar van het speciaal onderwijs. Per jaar zijn dit er ca. 6000 (Bron: UWV). Hieronder vallen niet alleen jongeren met een lichamelijke handicap, maar ook jongeren met een verstandelijke handicap, autistische stoornis of psychische beperking. Een kleine, maar lastig bereikbare doelgroep.

De secundaire doelgroep zijn docenten in het speciaal onderwijs en belangengroepen voor jongeren met een beperking. Deze groepen hebben zoveel invloed op het leven van jongeren met een beperking, dat hun medewerking essentieel bleek om de jongeren zelf op een goede manier te kunnen bereiken.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Omroep Mik. Een online TV kanaal voor en door jongeren met een beperking. Onder begeleiding van een professioneel productieteam maakte 12 gehandicapte jongeren 14 weken lang inspirerende reportages over jongeren met een beperking die de stap naar werk succesvol hebben gemaakt. Natuurlijk aangevuld met concrete tips, om jongeren in het laatste jaar van het speciaal onderwijs het zelfvertrouwen te geven om aan het werk te gaan. Want nu kiezen nog veel van die jongeren voor de veiligheid van een uitkering. Samen met een community manager ging de redactie van Omroep Mik via Twitter en Facebook de dialoog aan met gehandicapte jongeren. Voor het verspreiden van de content hoefde geen betaalde media te worden ingekocht. Leraren gebruikten de content als lesmateriaal en belangenorganisaties verspreidden deze in hun achterban. En, misschien nog wel leuker, 4 jongeren uit de redactie van Omroep Mik vonden via deze organisaties daadwerkelijk een baan.
Voor/over product of dienst
Het Ministerie van Sociale Zaken wilde een campagne die deze jongeren het zelfvertrouwen geeft om aan het werk te gaan. Want de Nederlandse overheid wil dat iedereen in Nederland die kan werken dat ook doet. Dus ook jongeren met een beperking. Maar veel van deze jongeren kiezen op dit moment helaas voor de veiligheid van een uitkering.

Hoe doe je dat, zonder dat de jongeren het gevoel hebben dat ze de les wordt gelezen? En hoe betrekken we de belangrijkste beïnvloeders (leraren en belangengroepen) op een positieve manier? De campagne slaagde er uiteindelijk in om op een unieke manier deze lastige groep jongeren te bereiken en op de juiste manier te raken.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep zijn jongeren in het laatste jaar van het speciaal onderwijs. Per jaar zijn dit er ca. 6000 (Bron: UWV). Hieronder vallen niet alleen jongeren met een lichamelijke handicap, maar ook jongeren met een verstandelijke handicap, autistische stoornis of psychische beperking. Een kleine, maar lastig bereikbare doelgroep.

De secundaire doelgroep zijn docenten in het speciaal onderwijs en belangengroepen voor jongeren met een beperking. Deze groepen hebben zoveel invloed op het leven van jongeren met een beperking, dat hun medewerking essentieel bleek om de jongeren zelf op een goede manier te kunnen bereiken.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Omroep Mik. Een online TV kanaal voor en door jongeren met een beperking. Onder begeleiding van een professioneel productieteam maakte 12 gehandicapte jongeren 14 weken lang inspirerende reportages over jongeren met een beperking die de stap naar werk succesvol hebben gemaakt. Natuurlijk aangevuld met concrete tips, om jongeren in het laatste jaar van het speciaal onderwijs het zelfvertrouwen te geven om aan het werk te gaan. Want nu kiezen nog veel van die jongeren voor de veiligheid van een uitkering. Samen met een community manager ging de redactie van Omroep Mik via Twitter en Facebook de dialoog aan met gehandicapte jongeren. Voor het verspreiden van de content hoefde geen betaalde media te worden ingekocht. Leraren gebruikten de content als lesmateriaal en belangenorganisaties verspreidden deze in hun achterban. En, misschien nog wel leuker, 4 jongeren uit de redactie van Omroep Mik vonden via deze organisaties daadwerkelijk een baan.
Voor/over product of dienst
Het Ministerie van Sociale Zaken wilde een campagne die deze jongeren het zelfvertrouwen geeft om aan het werk te gaan. Want de Nederlandse overheid wil dat iedereen in Nederland die kan werken dat ook doet. Dus ook jongeren met een beperking. Maar veel van deze jongeren kiezen op dit moment helaas voor de veiligheid van een uitkering.

Hoe doe je dat, zonder dat de jongeren het gevoel hebben dat ze de les wordt gelezen? En hoe betrekken we de belangrijkste beïnvloeders (leraren en belangengroepen) op een positieve manier? De campagne slaagde er uiteindelijk in om op een unieke manier deze lastige groep jongeren te bereiken en op de juiste manier te raken.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep zijn jongeren in het laatste jaar van het speciaal onderwijs. Per jaar zijn dit er ca. 6000 (Bron: UWV). Hieronder vallen niet alleen jongeren met een lichamelijke handicap, maar ook jongeren met een verstandelijke handicap, autistische stoornis of psychische beperking. Een kleine, maar lastig bereikbare doelgroep.

De secundaire doelgroep zijn docenten in het speciaal onderwijs en belangengroepen voor jongeren met een beperking. Deze groepen hebben zoveel invloed op het leven van jongeren met een beperking, dat hun medewerking essentieel bleek om de jongeren zelf op een goede manier te kunnen bereiken.