Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Live Twitter film 'Onder Controle'
Opdrachtgever:
Nederlands Film Festival
Bureau:
Woedend! en Wefilm
Datum eerste publicatie:
06/08/2012
url:
http://www.woedend.nl/cases/spin_nff
Categorie:
Social Media
Interactieve TV & Online Video
Innovation

Credits

Concept:
Woedend! & Wefilm
Art Direction / Design:
Woedend! & Wefilm
Copy / Redactie:
Woedend! & Wefilm
Interaction Design:
Woedend! & Wefilm & Mobypicture
Technische realisatie:
Woedend! & Wefilm & Mobypicture
Account:
Woedend! & Wefilm
Verantwoordelijk bij klant:
Wendy van Heezen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Het 32e Nederlands Filmfestival had dit jaar een wereldprimeur: via Twitter en second screen hebben duizenden filmliefhebbers samen een sterrencast van 12 acteurs geregisseerd in de allereerste live speelfilm ter wereld: 'Onder Controle'.

Resultaat? Duizenden Twitter regisseurs, trending topic wereldwijd, een PR waarde van 500.000 euro en een zeer goed bezocht festival.

Van de film zijn na uitzending TV- en bioscoopcommercials gemaakt. Zo werd de film onderdeel van de campagne met als doel de gewone bezoeker dichter bij het festival te brengen.
Voor/over product of dienst
Het tiendaagse Nederlands Film Festival in Utrecht is het belangrijkste festival voor films, documentaires, televisiedrama's en andere Nederlandse producties. Met als hoogtepunt natuurlijk de uitreiking van de Gouden Kalveren.
Doelgroep(en)
Filmliefhebbend Nederland, met name potentiele festivalgangers 20-55.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Het 32e Nederlands Filmfestival had dit jaar een wereldprimeur: via Twitter en second screen hebben duizenden filmliefhebbers samen een sterrencast van 12 acteurs geregisseerd in de allereerste live speelfilm ter wereld: 'Onder Controle'.

Resultaat? Duizenden Twitter regisseurs, trending topic wereldwijd, een PR waarde van 500.000 euro en een zeer goed bezocht festival.

Van de film zijn na uitzending TV- en bioscoopcommercials gemaakt. Zo werd de film onderdeel van de campagne met als doel de gewone bezoeker dichter bij het festival te brengen.
Voor/over product of dienst
Het tiendaagse Nederlands Film Festival in Utrecht is het belangrijkste festival voor films, documentaires, televisiedrama's en andere Nederlandse producties. Met als hoogtepunt natuurlijk de uitreiking van de Gouden Kalveren.
Doelgroep(en)
Filmliefhebbend Nederland, met name potentiele festivalgangers 20-55.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Het 32e Nederlands Filmfestival had dit jaar een wereldprimeur: via Twitter en second screen hebben duizenden filmliefhebbers samen een sterrencast van 12 acteurs geregisseerd in de allereerste live speelfilm ter wereld: 'Onder Controle'.

Resultaat? Duizenden Twitter regisseurs, trending topic wereldwijd, een PR waarde van 500.000 euro en een zeer goed bezocht festival.

Van de film zijn na uitzending TV- en bioscoopcommercials gemaakt. Zo werd de film onderdeel van de campagne met als doel de gewone bezoeker dichter bij het festival te brengen.
Voor/over product of dienst
Het tiendaagse Nederlands Film Festival in Utrecht is het belangrijkste festival voor films, documentaires, televisiedrama's en andere Nederlandse producties. Met als hoogtepunt natuurlijk de uitreiking van de Gouden Kalveren.
Doelgroep(en)
Filmliefhebbend Nederland, met name potentiele festivalgangers 20-55.