Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
EL ASIRA - ISLAM, EROTIEK EN VERLEIDING (VERLEID JE VALENTIJN)
Opdrachtgever:
EL ASIRA
Bureau:
DFK CREATIONS
Datum eerste publicatie:
02/01/2013
url:
http://www.dfkcreations.com/elasira
Categorie:
Crossmedia
Innovation

Credits

Concept:
DFK CREATIONS (Sham Ramessar), Marthijn Klopper, El Asira, Shop2Mobi
Art Direction / Design:
DFK CREATIONS (Sham Ramessar)
Copy / Redactie:
DFK CREATIONS (Sham Ramessar), Marthijn Klopper
Interaction Design:
DFK CREATIONS (Sham Ramessar)
Technische realisatie:
Shop2Mobi (Roman Markovski & Dennis Vreeke ), Royal Webbers (Pepijn van Vlaanderen)
Account:
DFK CREATIONS (Sham Ramessar & Thomas Termaat)
Verantwoordelijk bij klant:
Abdelaziz Aouragh, Said Al Wahdani
Overigen:
Namens CBS Outdoor: Chantal Kroes


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Om Nederlandse moslims en niet-moslims kennis te laten maken met het Nederlands-Arabische wellness merk El Asira, werd rond Valentijn 2013 een unieke campagne gelanceerd.

Met de thema Verleid je Valentijn opende El Asira 101 tijdelijke shops met Sensual Arabica natural body care producten, die toegankelijk waren door het scannen van QR-codes op abris op straat, bushaltes, NS stations en Schiphol. En daarmee directe poorten tot de webshop werden. Een verrijking van het medium outdoor en voor je liefdesleven.

El Asira had hiermee niet alleen een wereldprimeur met het openen van de eerste grootste tijdelijke winkelketen met 101 QR-shops, het bracht ook de allereerste sensual Islamic Branding campagne. Daarnaast was dit de eerste valentijnscampagne voor de moslimvrouw.

De campagne had een eenvoudig, strak creatief concept, verfijnde designs en doeltreffende copy. En met de juiste QR-applicatie werden mobiliteit, gemak en beleving sterk geintegreerd, op een relevante manier.
Voor/over product of dienst
Wist je dat in de Islam seksuele aandacht, plezier en beleving als een groot goed word beschouwd? En dat een vrouw volgens de islamitische levenswijze zelfs het recht heeft om van haar man te scheiden als ze niet voldoende seksueel bevredigd wordt? Waarschijnlijk niet.

De islamitische cultuur en de islamitische consument worden dan ook vaak verkeerd begrepen. Veel marketeers struikelen doordat ze stereotyperen, moslims per ongeluk beledigen en ongevoelig zijn voor de normen en waarden van de doelgroep. El Asira begrijpt dat wel. En weet dat deze moderne sharia-bewuste doelgroep heeft een groeiende behoefte aan sharia compliant producten inclusief erotische producten.

El Asira verkoopt niet alleen producten om je liefdesleven te stimuleren, maar geeft ook een diepere betekenis aan seksualiteit, sensualiteit en zelfs spiritualiteit. El Asira gaat Beyond Islamic Branding door volgens de Islamic Branding waarden te pionieren en zowel de moslims als niet-moslims aan te spreken.
Doelgroep(en)
Primaire doelgroep:
Iedere Nederlander die aan het wachten is bij een bushokje, op een station of gewoon bij een abri bevindt, in bezit van een Smartphone en QR code app.

Secundaire doelgroep:
Moslims en specifiek de moslimvrouw.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Om Nederlandse moslims en niet-moslims kennis te laten maken met het Nederlands-Arabische wellness merk El Asira, werd rond Valentijn 2013 een unieke campagne gelanceerd.

Met de thema Verleid je Valentijn opende El Asira 101 tijdelijke shops met Sensual Arabica natural body care producten, die toegankelijk waren door het scannen van QR-codes op abris op straat, bushaltes, NS stations en Schiphol. En daarmee directe poorten tot de webshop werden. Een verrijking van het medium outdoor en voor je liefdesleven.

El Asira had hiermee niet alleen een wereldprimeur met het openen van de eerste grootste tijdelijke winkelketen met 101 QR-shops, het bracht ook de allereerste sensual Islamic Branding campagne. Daarnaast was dit de eerste valentijnscampagne voor de moslimvrouw.

De campagne had een eenvoudig, strak creatief concept, verfijnde designs en doeltreffende copy. En met de juiste QR-applicatie werden mobiliteit, gemak en beleving sterk geintegreerd, op een relevante manier.
Voor/over product of dienst
Wist je dat in de Islam seksuele aandacht, plezier en beleving als een groot goed word beschouwd? En dat een vrouw volgens de islamitische levenswijze zelfs het recht heeft om van haar man te scheiden als ze niet voldoende seksueel bevredigd wordt? Waarschijnlijk niet.

De islamitische cultuur en de islamitische consument worden dan ook vaak verkeerd begrepen. Veel marketeers struikelen doordat ze stereotyperen, moslims per ongeluk beledigen en ongevoelig zijn voor de normen en waarden van de doelgroep. El Asira begrijpt dat wel. En weet dat deze moderne sharia-bewuste doelgroep heeft een groeiende behoefte aan sharia compliant producten inclusief erotische producten.

El Asira verkoopt niet alleen producten om je liefdesleven te stimuleren, maar geeft ook een diepere betekenis aan seksualiteit, sensualiteit en zelfs spiritualiteit. El Asira gaat Beyond Islamic Branding door volgens de Islamic Branding waarden te pionieren en zowel de moslims als niet-moslims aan te spreken.
Doelgroep(en)
Primaire doelgroep:
Iedere Nederlander die aan het wachten is bij een bushokje, op een station of gewoon bij een abri bevindt, in bezit van een Smartphone en QR code app.

Secundaire doelgroep:
Moslims en specifiek de moslimvrouw.