Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
LG So Real It's Scary
Opdrachtgever:
LG Electronics Benelux
Bureau:
SuperHeroes Amsterdam
Datum eerste publicatie:
10/07/2013
url:
http://the-awards.nl/sorealitsscary/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Rogier Vijverberg & Rene Klinkhamer
Art Direction / Design:
Silje Lian
Technische realisatie:
Fred Huergo
Account:
Severien Jansen
Verantwoordelijk bij klant:
Remko Klaversteijn, Waldi Weisz Blanchetta
Overigen:
Filmproductie: De Filmwinkel, Film Director: Jasper Bazuin


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Stel, je stapt in de lift, het licht begint te flikkeren, en plots valt de bodem uit de lift.
Liftgangers kregen de schrik van hun leven in de campagne ‘So Real It’s Scary’ van LG.

LG wilde de levensechte beeldkwaliteit van haar nieuwe IPS computer monitoren voor het merk claimen. En dat lukte. Op bijna angstaanjagende wijze. De campagne ging meteen viraal: binnen twee maanden werd de film op YouTube ruim 19 miljoen keer bekeken.

Niet alleen online was de campagne een succes. Zo werd de film ook in vele TV-programma’s vertoond, van Good Morning America, The Today Show, ITV, RTL, SBS en DWDD tot het Chinese CCTV. Met ruim een half miljoen Facebook shares, tienduizenden Tweets en honderden blogartikelen is de mediawaarde bijna niet meer te berekenen: deze loopt in de miljoenen euro’s.

‘So Real’ raakte de juiste snaar: iedereen herkende het ‘unheimische’ gevoel van een lift. Resultaat: LG is in de Benelux marktleider geworden in monitoren, en kende wereldwijd 20% groei in ‘key market
Voor/over product of dienst
LG IPS computer monitoren.

LG introduceert als eerste de vernieuwende beeldschermtechnologie IPS (In Plane Switching) op de consumentenmarkt. Voorheen was IPS voorbehouden aan de professionele markt, maar nu is deze ook voor consumenten beschikbaar.
Doelgroep(en)
Consumenten, alle leeftijden, man/vrouw