Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ChocoTweets
Opdrachtgever:
Jamin B.V.
Bureau:
JWT Amsterdam
Datum eerste publicatie:
17/11/2012
url:
http://www.creativeoverview.com/chocotweets_nl/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Jeena van der Heul
Art Direction / Design:
Jeena van der Heul, Yente Jansen, Kyoko Takeshita
Copy / Redactie:
Barry Bol
Interaction Design:
Sergio Cordeiro
Technische realisatie:
Tritac B.V.
Account:
Elisah Boektje
Verantwoordelijk bij klant:
Paul Hanifer
Overigen:
Bas Korsten Executive Director


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Met Sinterklaas eten we chocoladeletters en schrijven we natuurlijk Sinterklaasgedichtjes. Jamin wilde deze traditie op een relevante en simpele manier koppelen aan de plek waar de doelgroep zich momenteel bevindt, social media.
 
We organiseerden een rijmwedstrijd helemaal van deze tijd: ChocoTweets. De doelgroep van Jamin kreeg de kans om een ChocoTweet te schrijven. Een Sinterklaasgedichtje van maximaal 140 letters.
 
Door deze ChocoTweet te delen via Twitter en Facebook kon men extra aandacht genereren voor zijn of haar ChocoTweet. Een jury koos uiteindelijk de beste ChocoTweets, en deze werden beloond in maximaal 140 echte chocoladeletters van Jamin.
Voor/over product of dienst
Een Sinterklaasgedichtjes wedstrijd van deze tijd: ChocoTweets. Jong en oud kreeg de kans om een ChocoTweet te schrijven. Een Sinterklaasgedicht van maximaal 140 letters. Door deze te delen via Twitter en Facebook, kon je je ChocoTweets uitbetaald krijgen in maximaal 140 echte chocoladeletters van Jamin.
Doelgroep(en)
De kerndoelgroep van Jamin zit tussen 15 en 25 jaar. Een jonge doelgroep die vooral via social media goed te bereiken is.